מבוסס על מידע מהתרבויות הקדומות

על המצב המורכב, והזמנים הלא פשוטים בו אנחנו נמצאים והאנושות בכללה, אין צורך להרחיב. אם כך, מָהֵן נקודות המבט המוארות להם נדרשת הכרת תודה בזמנים אלה? מָהֵן לִימְּדוּ ומלמדות אותנו?

עתיק-יומין

הַקְדָּמָה

א; כָּכָה גַּם אַתָּה אִיּוֹב, הִנְּךָ לְמַטָּה וְנַגּוּע בִּנְגָעִים, אַךְ הִנֵּה שָׁרִיתָ אֵלַי לְכָל אֲשֶׁר נֶאֱבַקְתִּי עִמְּךָ וְגַם יָכֹלְתָּ. ב; אָז בּוּשׁ הַשָּׂטָן וְיִרֶף מִמֶּנִּי שָׁלוֹשׁ שָׁנִים. ג; וְעַתָּה בָּנַי הֶאֱרִיכוּ נָפְשְׁכֶם, גַּם-אַתָּה לְכָל-הַבָּא עֲלֵיכֶם, כִּי טוֹב אֶרֶךְ-רוּחַ מִכֹּל. ספר "אדם וחווה" מהספרים החיצוניים.

סוֹדוֹת קְדוּמִים בְּאַחְדוּת הַמַּחְשָׁבָה הַתְּחוּשָׁה וְהָרֶגֶשׁ

הכתר ללימוד אהבה, חמלה ואחדות

הַכָּרַת תּוֹדָה

תּוֹדָה לְךָ, שניערת אותנו, יצרת לנו הפסקה מתודית ופקחת את עינינו, מהשגרה ומדפוסי המחשבה בהם חָיִינוּ. הֶרְאֶתָה לָנוּ, שאנחנו תלויים במשהו הרבה יותר גדול ועצום, ממה שאנחנו דמיינו וחשבנו לעצמנו קוֹדֶם לכן.

תּוֹדָה לְךָ, שגרמת לנו להעריך את הפאר והנוחות בו חָיִינוּ, את שפע המוצרים והחופש לבחור, את תפיסת הבריאות. הֶרְאֶתָה לָנוּ, שאנחנו לא הבנו והערכנו, ולקחנו אותם כמובן מאליו.

תּוֹדָה לְךָ, שעצרת אותנו כדי לגרום לנו לראות כמה אבודים היינו במהלך חיינו, בעבודה, בלימודים וּבְעִיסּוּקִים אחרים. הֶרְאֶתָה לָנוּ, שאנחנו לא נָתַנּוּ את תשומת הלב והזמן לדברים הבסיסיים ביותר, עֶרְכֵי האדם, המשפחה, האהבה והנתינה.

תּוֹדָה לְךָ, שאפשרת לנו לשים בצד את כל הבעיות היומיומיות שלנו, שחשבנו שהן כל כך חשובות. הֶרְאֶתָה לָנוּ, ולימדת אותנו מה באמת חשוב, ומה סדר העדיפויות המתאים.

תּוֹדָה לְךָ, שעצרת את הטירוף, בו כדור הארץ התחנן וביקש שנביט על הזיהום, וזמן רב מאוד לא הקשבנו. הֶרְאֶתָה לָנוּ, ולימדת אותנו להבין ולאהוב את מהות הטבע והחי, ולהפסיק לנצלם ללא צורך.

תּוֹדָה לְךָ, שאפשרת את הפחד, שהביא להכרה במחלה העולמית המתמשכת שנים, שלא רבים מאתנו רצו להתמודד איתה. הֶרְאֶתָה לָנוּ, שעכשיו עלינו להתמודד איתה, וללמוד כיצד לאמץ אותה באהבה ובתמיכת העם, הקהילה והאנושות.

תּוֹדָה לְךָ, שאפשרת הערכה מחודשת של מעגלי חיינו, משפחה, בריאות, ממשל, וממון. הֶרְאֶתָה לָנוּ, ולימדת אותנו להסתכל בפתיחות ולהבין שאנחנו נדרשים לשנות סדרי בראשית, בכל המעגלים המלווים אותנו כַּקְּהִילָּה וכעם.

תּוֹדָה לְךָ, שאפשרת לנו להבין מה זה אומר, שכולנו מחוברים ללא הבדל, דתות, עמים, וארצות. הֶרְאֶתָה לָנוּ, ולימדת שכולנו משפיעים ומושפעים אחד מהשני, ולא משנה באיזה אזור בכדור הארץ אנחנו נמצאים.

תּוֹדָה לְךָ, שאפשרת אַחְדוּת, להביא לשוויון בין כולנו, והכרה שהעולם הישן השתנה ומשתנה. הֶרְאֶתָה לָנוּ, ולימדת אותנו להעלות על נס את טובת הכלל ולא את הפרט, להכיר בכך שהפרט יוצר את הכלל, ובכל החלטה לבחון נכוחה שתואמת את  אַחְדוּת הכלל.

תּוֹדָה לְךָ, שעזרת לערער את הכול, ונתת לנו הזדמנות לבנית העולם, וערכיו מהתחלה. הֶרְאֶתָה לָנוּ, את הדרך להתחיל ביציקת יסודות, תכונות, מאפיינים וערכים חדשים של הַחֶבְרָה, לעתיד חדש ומיטיב לכולנו.


סִכּוּם

הווירוס הזה לו אנחנו מודים, הוא חלק מאיתנו, הוא בהתייחסות שלנו אחד לַשֵּׁנִי, הוא חיבר אותנו בין אִם פיזית או אנרגטית. הכרת תודה בכך, היא תומכת במערכת החיסון, אך גם מאפשרת לנו לראות דברים מנקודות מבט שונות.

אמנם הדבר תלוי, באיזה נקודת מבט אנחנו בוחרים, אך הטוב ביותר עבור כולנו, הוא שֶׁנִּהְיֶה מודעים, ושנדע להכיר תודה. אנחנו נעטר ראשנו ב"כתר" הודיה, חמלה ואהבה, ונתייחס לכל נקודת מבט, אשר תייצר עבורנו הווה-עתיד מיטבי.

amen peta

נ.נאור

מצא אותנו בפייסבוק, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)