מבוסס על מידע מתרבויות קדומות.

מהי היסטורית כדור הארץ? מהם הגזעים שבקרו וממשיכים לבקר בכדור הארץ? מה ארע בקבוצת הכוכבים ליירה? מהי הסטורית הגזעים דמוי אדם? היכן התיישבו הגזעים דמוי אדם? מהי קבוצת הכוכבים דארקו? כיצד החלה המלחמה בקבוצת הכוכבים ליירה? מי השתתף בהקמת הממלכה האוריונית? מדוע הוקמה הפדרציה של כוכבי הלכת? מהם שבעת גלי ההתישבות ונדידת תרבויות דמות אדם שהובילה להתיישבות בכדור הארץ?

עתיק-יומין

הַקְדָּמָה

א; וַיַּשְׁבֵּת אֶת־הַסּוּסִים אֲשֶׁר נָתְנוּ מַלְכֵי יְהוּדָה לַשֶּׁמֶשׁ, מִבֹּא בֵית־יְהוָה אֶל־לִשְׁכַּת נְתַן־מֶלֶךְ הַסָּרִיס אֲשֶׁר בַּפַּרְוָרִים, וְאֶת־מַרְכְּבוֹת הַשֶּׁמֶשׁ שָׂרַף בָּאֵשׁ. ב; צָנוֹף יִצְנָפְךָ, צְנֵפָה כַּדּוּר אֶל־אֶרֶץ רַחֲבַת יָדָיִם, שָׁמָּה תָמוּת, וְשָׁמָּה מַרְכְּבוֹת כְּבוֹדֶךָ קְלוֹן בֵּית אֲדֹנֶיךָ. ג; כְּקוֹל מַרְכָּבוֹת, עַל־רָאשֵׁי הֶהָרִים יְרַקֵּדוּן, כְּקוֹל לַהַב אֵשׁ אֹכְלָה קָשׁ, כְּעַם עָצוּם עֱרוּךְ מִלְחָמָה.

תרבויות הקדומות מסבירות, "המין האנושי הוא לא המין האינטליגנטי היחיד בגלקסיה הזו". בנוסף למין האנושי, קיימים גם תרבויות דמוי אדם, כך שבשכונה הגלקטית, ישנם כמה גזעים דמוי אדם, רובם בגוף פיזי וחלקם לא. 

מרבית הגזעים הללו ביקרו בכדור הארץ, חלקם עדיין מבקרים, ואפילו קיימים בסיסים על פני כדור הארץ. חלק מהגזעים דמוי אדם, הם מילאו חלק חשוב בהיסטוריה של כדור הארץ והאנושות, ו"למעשה המין האנושי במקורו הוא לא מכדור הארץ".


קְבוּצַת הַכּוֹכָבִים לַיְירָה

במטרה להבין את ההיסטוריה הגלקטית, צריך לחזור אחורה בזמן כמה מיליוני שנים, לעולמות בהם האנושות נוצרה. ניתן למצוא את התרבויות החשובות ביותר במערכות הכוכבים של לַיְירָה, וֵגָה, דְּרִיּוּס, אוריון, הפליאדות ואנדרומדה.

למעשה "לַיְירָה היא המקום בו עמדה בעבר ערש הגזעים דמוי אדם", לפני מיליוני שנים. מרבית הגזעים הם צאצאים מקבוצות לַיְירָה וְוֵגָה. לָרוֹב מדובר בהכלאה בין מצאי מקומי, לבין דנ"א של לַיְירָן וְוֵגָן.

בְּמַטָּרָה שבני האדם יבינו את ההיסטוריה האנושית, עליהם להבין את ההיסטוריה של הגזעים האחרים. איך הם העזו לצאת החוצה לחלל והחלו להתיישב?, כיצד הם נתקלו בגזעים ובתרבויות אחרות?, כיצד התפתחו סכסוכים עם תרבויות אחרות?, איך זה הוביל להגירה המונית, ולמלחמות אינסופיות?

חלק מהמלחמות המתרחשות בכדור הארץ, הם שחזור של מלחמות שכבר התקיימו במקום אחר. בשלבים המוקדמים בחלק של הגלקסיה, ערש המין האנושי עמד בקבוצת הכוכבים של לַיְירָה, מלפני 40 מיליון שנה.


הִתְיַשְּׁבוּת בְּכוֹכָבִים שְׁכֵנִים

עם הזמן התפתחו כמה מינים דמוי אדם, רובם היה קווקזים מלַיְירָן, שנראו כמעט זהים לגזע הקווקזי בכדור הארץ, אם כי רבים מהם היו גבוהים יותר. לפני עשרים ושתים מיליון שנה, הם היו מסוגלים לטייל לכוכבים אחרים. ברגע שהחלו לחקור מערכות אחרות בסביבתם הגלקטית, הם החלו ליישב כוכבי לכת שכנים. לא לקח זמן רב עד שהם נתקלו בגזעים דמוי אדם אחרים.

המין הראשון שהם נתקלו בו היה בוֵגָה, גם הוא בתוך קבוצת הכוכבים הלַיְירָנִית, קרוב למדי לכדור הארץ, משום שהוא נמצא במרחק של 25 שנות אור. גם "וֵגָה הייתה מאוכלסת בגזעים דמוי אדם, רובם בעלי עור חום". המפגשים הראשונים התנהלו בְּשַׁלְוָה, עד מהרה החלו האוכלוסיות לקיים אינטראקציה, ואחדו כוחות עבור המשך חקירה, ובהתיישבות בחלל.

אותם אלה הגיעו לאנדרומדה, פליאיידס, סיגנוס אלפא, טאו סטי, אוריון, סיריוס, אלטייר, אלפא סנטורי, ארקטורס, אנטארס, היאדות, קשת א' וקשת ב' קסיופה, פורסיון ועולמות אחרים.


קְבוּצַת הַכּוֹכָבִים דַּאֲרְקוֹ

אחד הגזעים הראשונים שאינם דמוי אדם שהם נתקלו, הוא היה הגזע הרֶפֶּטִילְיָאנִים, שביתו היה בקבוצת הכוכבים דַּאֲרְקוֹ. אף אחד לא ממש בטוח מהיכן מקורו של הדַּאֲרְקוֹ, הם הובאו מיקום אחר לפני מיליארדי שנים. הם היו מסוגלים לעשות מסעות בחלל, הרבה לפני שהאנושות הייתה קיימת.

בזמן המפגשים הראשונים, הרֶפֶּטִילְיָאנִים של דַּאֲרְקוֹ כבר חקרו, והייתה להם התיישבות תקופה ארוכה מאוד, הייתה להם מַּמְלָכָה מאורגנת עצומה, הַמְּכוּנָּה בדרך כלל מַמְלֶכֶת הדַּאֲרְקוֹנִים.

מַּמְלָכָה זו קיימת עד היום, היא אחת השחקניות המרכזיות בסצנה האקסופוליטית הגלקטית. "המַּמְלָכָה אשר מְקוֹרָהּ בְּתוֹבָאן, היא מְּכוּנָּה אלפא דַּאֲרְקוֹנִים", והיא מורכבת בעיקר מקבוצות שונות של רֶפֶּטִילְיָאנִים, ודינוזאורים מגזע דומה.

אולם העולמות של דמוי אדם התאגדו, חלקם בכוח, חלקם ברצון. החברים החשובים ביותר מבוססים על אלפא דרקוניס, אפסילון בוטס, זטה 2 רטיקולי, פולאריס, ריג'ל אוריון, בלטריקס אוריון, קפלה אלפה אורייגה, אורסה מינור, ורס מג'ור סריוס ב', הידרה, וכו'.


הַמִּלְחָמָה בִּקְבוּצַת הַכּוֹכָבִים לַיְירָה

היה זה דווקא בערפילית הטבעת בקבוצת הכוכבים הצפונית של לַיְירָה, בה הקרבות הראשונים החלו. הדברים אז הגיעו להסלמה דרמטית, כאשר הדַּאֲרְקוֹנִים הצטרפו במתקפת כוח מלאה, כנגד כוכבי הלכת הביתיים של לַיְירָן, והרסו כמה מהם, והרגו מיליוני לַיְירְנִים.

באותו התקופה, רוב הלַיְירְנִים כבר היגרו לעולמות אחרים, והם נשבעו לנקום חזרה. מלחמות אוריון, כאשר המפגשים והעימותים הראשונים בין שני הגזעים התרחשו בקבוצת הכוכבים לַיְירָה, היה זה אוריון שהפך לבמה המרכזית לסכסוך.

"העולמות של אוריון באותה תקופה, הם היו מאוכלסים על ידי קבוצות שונות של לַיְירָן, וֵגָן ורֶפֶּטִילְיָאנִים", כאשר האפורים הגיעו רק מאוחר יותר.

לאחר שהרֶפֶּטִילְיָאנִים הדַּאֲרְקוֹנִים תקפו את עולמות הַבַּיִת הלַיְירְנִים, במושבות אוריון, הלַיְירְנִים גמלו חזרה בתקיפת מושבות הרֶפֶּטִילְיָאנִים באוריון, וכמובן הרֶפֶּטִילְיָאנִים הדַּאֲרְקוֹנִים השיבו מלחמה.


הֲקָמַת הַמַּמְלָכָה הָאוֹרְיוֹנִית

באותה תקופה, כמה גזעים דמוי אדם בעיקר וֵגָן, כבר החלו לשתף פעולה עם הגזעים הרֶפֶּטִילְיָאנִים, משום שהם מצאו עצמם חולקים סדר יום משותף של חקר חלל והתיישבות. שיתוף פעולה זה הביא בסופו של דבר להקמתה של המַּמְלָכָה האוריונית.

מַּמְלָכָה אורינית זו, היא מאוחרת יותר מהמַּמְלָכָה הדַּאֲרְקוֹנִית, אשר הוקמה לאחר שוֵגָן התאחדו לצורך חֵקֶר החלל. "מַּמְלָכָה זו הייתה מורכבת מתערובת תרבויות של רֶפֶּטִילְיָאנִים ודמוי אדם".

כיום הרֶפֶּטִילְיָאנִים באוריון הם מהונדסים גנטית, מחצית מהם התרבו מהגזעים המקוריים של הרֶפֶּטִילְיָאנִים דַּאֲרְקוֹ וסיאקאר. גזעים אלה מהווים את הרוב מֵהַתַּרְבּוּת הרֶפֶּטִילְיָאנִית, בעוד שהרוב מֵהַתַּרְבּוּת דמוי אדם הם ממוצא לַיְירָן וְוֵגָן.

"בקירוב אחד מכל שישה עולמות בקבוצת הכוכבים אוריון, יש בהם אוכלוסיית רֶפֶּטִילְיָאנִים". כאשר הקרבות בין הלַיְירָן לדַּאֲרְקוֹנִים החלה, לא הייתה קיימת עדיין מַמְלֶכֶת אוריון ,אבל היו שם הסכמי שיתוף פעולה.

סוֹדוֹת קְדוּמִים בְּאַחְדוּת הַמַּחְשָׁבָה הַתְּחוּשָׁה וְהָרֶגֶשׁ

ישויות דמוי אדם בפדרציה

הַפֵדֵרַצְיָה שֶׁל כּוֹכְבֵי הַלֶּכֶת

ההסלמה בקרבות התקדמה במהירות, כמה עולמות שהיו משועבדים על ידי הדַּאֲרְקוֹנִים, החלו בהתקוממות והצטרפו ללַיְירָן במלחמה בדַּאֲרְקוֹנִים. איחוד כוחות זה הוביל להקמת "הפדרציה של כוכבי הלכת", שחבריה עמדו מאוחדים במלחמה בדַּאֲרְקוֹנִים.

הפדרציה קיימת גם היום, היא אחת מהשחקניות העיקריות, היא מורכבת מתרבויות מקבוצת כוכבים לַיְירָה, מקבוצת כוכבים אנדרומדה, מהפליאדות, והיידות מהאגד הפתוח, לומה, פרוסיון, טאו סטי, אלפא קנטאורי, ואפסילון ארידני, כולם מהמורשת של לַיְירָן ווֵגָה.

אליהם הצטרפו מספר גזעים ללא גוף פיזי, מכמה קבוצות סיריוס, וכמו כן כמה ארגוני אוריון, ומכמה תרבויות שונות מיקום מקביל כמו קולדאסיאנס.

הם אפילו קיבלו כמה חברים לא צפויים, כאשר הצטרפו כמה עולמות עם תושבים רֶפֶּטִילְיָאנִים, שרצו להשתחרר מהשתעבדות לדַּאֲרְקוֹנִים. כך "הוֵגָן והרֶפֶּטִילְיָאנִים של אוריון, אשר כרתו הסכמי שיתוף פעולה זה עם זה, הם הקימו את מַמְלֶכֶת אוריון" באותה התקופה שקמה הפדרציה.


אִידֵאוֹלוֹגְיַת הַשֵּׁרוּת בַּפֵדֵרַצְיָה

הוֵגָן והרֶפֶּטִילְיָאנִים של אוריון עשו זאת, כדי להישאר מחוץ למלחמות, אולם תוכנית זו הייתה עתידה להיכשל. עם הזמן טֶבַע המלחמות השתנה, "במקום שהמלחמה בתחילה הייתה על שטחים, היא הפכה למלחמה על תפיסת מחשבה ואידיאולוגיות".

מצד אחד, הייתה קבוצה מרכזית של דמוי אדם שאיחדה כוחות והצטרפה לפדרציה, רבים מחבריה חשו כ"קורבן" מהדַּאֲרְקוֹנִים. ולכן דחו את רעיון ההתיישבות, ומעורבות בעולמות אחרים, אך בהדרגה הם הפכו מחויבים לרעיון "השירות לאחרים".

מצד שני, הייתה קבוצה מעורבת של גזעים דמוי אדם ורֶפֶּטִילְיָאנִים, אשר הפיצו את "השירות לעצמי". באידיאולוגיה זו, "הממלכות הדַּאֲרְקוֹנִיוֹת והאוריון מצאו זה את זה בדעה משותפת, וזה הוביל לאיחוד כוחותיהם, ומאז מכנים אותם לרוב ממלכות אוריון והדַּאֲרְקוֹנִים".

בתחילה פילוסופיית "השירות לעצמי" רמזה, שכאשר כולם מטפלים באחד, או בעצמי שלו, אז השלם גם מטפל. אבל בהדרגה השתנה "השירות לעצמי", כך שמידת הצורך באה על חשבון האחר, דבר שהביא ל"קורבנות" ולנפגעים.

הקורבנות ובני בריתם, אשר אחדו כוחות בפדרציה, התחילו להסתכל על הקורבנות כרשעים, בזמן שהחלו להסתכל על עצמם כטובים. כתוצאה מכך, "המלחמות קיבלו קטבים ובסופו של דבר הפכו למלחמות קוטביות ודואליות", למרות שהדברים כלל לא החלו כך.

ההיסטוריה מלאה בְּדוּגְמָאוֹת, של מאבקי קטבים שלעולם לא נִיתַּן לפתור, כל עוד הקוטביות נשארת. דבר זה לא היה שונה במלחמות אוריון שנמשכו עידנים, אך אם לא הייתה פריצת דרך על ידי שני הצדדים, דבר זה לא היה מסתיים לעולם.


גַּלֵּי הִתְיַשְּׁבוּת וּנְדִידַת תַּרְבּוּיוֹת דְּמוּי אָדָם

נדידת תרבויות דמוי אדם הקדומות ביותר, הם היו של חוקרים ומתיישבים, אשר הובילו להגירה. כאשר פרצו המלחמות, התקיימו הגירות נוספות, בהפשטה ניתן לומר שהתפשטות האנושות דרך החלק הזה של הגלקסיה, נמשך לאורך מיליוני שנים, ו"התקיימה בשבעה גלים עוקבים של התיישבות והגירה".

ההיסטוריה הקדומה של כדור הארץ, מורכבת מגזעים ומינים שונים אשר הביאו ליצירת המין האנושי. היסטוריה זו רצופה ברצון לחקור את החלל, הגירה והתיישבות בכדורי לֶכֶת שונים, מלחמות, מַמְלָכוֹת, אשר הובילו עד לתקופה הנוכחית והשאירו את רשמיהם. המילים המופיעים והתדרים מהיסטורית כדור הארץ, אלה מעוררים זיכרונות רדומים בדנ"א האנושי, וכך קורה.

amen peta

נ.נאור

מצא אותנו בפייסבוק, לחץ על האייקון

4.2/5 - (9 votes)