כיצד סירי האלומניום משפיעים על בריאותנו? האם יש השפעה של נייר הכסף או תבניות האלומניום על הבריאות? 

בשלהי המאה ה- 19 ובראשית המאה ה- 20 , החל שימוש מסחרי בגיליונות מתכת העשויים בדיל לצרכים מסחריים. רדיד הבדיל היה פחות גמיש מרדיד האלומיניום  וחלקיקי הבדיל שנגעו במזון חדרו למזון ונתנו לו טעם מתכתי. מסיבות אלה פותחו עלי האלומיניום בשנת 1910 שבמהרה הפכו פופולריים והחליפו את עלי הבדיל.

רדיד אלומיניום הקרוי גם נייר כסף או נייר אלומיניום הנו גיליון מתכת דקיק שעוביו פחות מ- 0.2 מ"מ, משמש לבישול ולאריזת מזון. בשל עוביו הדק של גיליון המתכת ניתן בקלות לקרוע אותו או לקפל אותו, לכן ניתן להתאימו למוצרי המזון לצורך בישולם או אריזתם. נייר האלומיניום אינו עשוי כסף, הכינוי מתייחס לצבע הכסף של גיליון המתכת ולא להרכבו.

אלומיניום הנה מתכת רעילה שעלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות. האנושות הגיעה למסקנה שהאלומיניום אינו טוב לה, מכיוון ומשחרר יונים וכל מיני חלקיקים שעוברים את הציפוי ונכנסים לאוכל המבושל, לא ניתן לצפות בצורה דקה ולמנוע מעבר של חלקיקים תת אטומים ולכן מומלץ לא להשתמש בסירים אלה.

מדוע אנו ממשיכים להשתמש בנייר אלומיניום? מדוע בשימוש בחימום ובישול אוכל בתנור, עוטפים את האוכל בנייר אלומיניום? מטעמי נוחות כמובן. מה ההבדל בבישול בנייר אלומיניום או בסיר אלומיניום? אין הבדל כלל, מכיוון שהעברת היונים מאלומיניום הינה פונקציה של החום המוקרן דרך האלומיניום לאוכל. בנייר אלומיניום אנו משתמשים לצורך בישול או אפייה בתנור, לא ניתן להכניסו לשימוש בתוך הכלים האלקטרוניים כמיקרו, הדבר ידוע ומוכר.

ברגע שיודעים שאלומיניום חם אינו טוב לנו, מומלץ לא להשתמש בו בכלל. אנו עושים שימוש בנייר אלומיניום כי זה נוח, אנו יכולים לבשל חלקי מזון קטנים בתוכו, כגון, דגים, בשר, ירקות ועוד. אך השימוש בו פוגע בנו, דין נייר האלומיניום כדין הבישול בסיר אלומיניום.

לסיכום, האנושות ברובה הפסיקה להשתמש בסירי אלומיניום. מדוע אנו ממשיכים להשתמש בנייר אלומיניום? היכן ההיגיון שלנו? כנראה שאינו קיים. האנושות הולכת לכיוון הנוח ביותר ושוכחת להתייחס למערכות שמחברות דברים לדברים, אלומיניום נשאר אלומיניום. כיצד אנו יכולים להימנע משימוש באלומיניום? את התשובות לכך ניתן למצוא בספר "נוחות מול בריאות".

נאור נאור

2/5 - (1 vote)