מהם ההשפעות שעלולות להיגרם בחבישת כובע להגנה מקרני השמש? האם יש הבדל בין כובע מצחייה ליתר הכובעים?

כובע הנו פריט לבוש המשמש לכיסוי הראש למטרות שונות, כגון הגנה מפני השמש, הגנה מפני קור, אמירה אופנתית, יופי, כחלק ממדים, סמל תרבותי או דתי ועוד. כובעים נעשים ממגוון רחב של חומרים: צמר, קנבס, פרווה, לבד, אריג, עור, קש ולרוב עשויים מחומרים מלאכותיים. כובעי עור וכובעי קש בנויים באותה צורה, והשאר שונים רק בצורה.

מרבית האנשים אינם חובשים כובעים כול יום, אך חובשים אותם במצבים שרוצים להגן על עצמם מהשמש. אנשים חובשים כובעים כשהולכים לים, או בטיולים ובכל מיני דברים מהסוג הזה. עקרונית כובע זה דבר גרוע, נשאלת השאלה מדוע? קיימת סיבה לכך, מכיוון והוא מבשל לאדם את השכל, כפי שהכיפה שחובשים מעל הראש יוצרת מצב שהאנרגיה שנכנסת פנימה אין לה לאן להתפזר.

על השערות הוסבר בספר הקודם "נוחות מול בריאות", שאפילו שהן מקולקלות הן עדיין שערות מאווררות. אנרגיה שמכה בשערות מבודדת אותם מהקרקפת, כלומר מגיעה בצורה איטית וחלק גדול מתפזר. מדובר על קרינות מהצדדים, קרינת השמש ואחרות.

בחבישת כובע, ולא מדובר על כובע מצחייה שפוגע מעט בעיניים, בכיפת הכובע כל האנרגיה שנכנסת פנימה אין לה לאן ללכת. כלומר, לא קיים אוורור וברגע שהאוורור לא קיים, מצטברת שם קרינה וגם חום. להיכן זה הולך? זה הולך ישירות לראש של האדם שחובש את הכובע. נראה לאנשים שהם מגנים על עצמם מהקרינה הישרה של השמש, אך ראשם מקבל קרינה רבה, שללא הכובע היו מקבלים הרבה פחות קרינה.

בכובע מצחייה, מתחת המצחייה מצטברת קרינת חום רבה, מכיוון והעיניים אוהבות את החום, אליהן זולגת הקרינה. בחבישת כובע מצחייה בטיול, שריפת העיניים או עיניים דומעות או בצורה איטית ירידה באיכות הראייה והזדקקות למשקפיים, זה פונקציה של הכובעים שחובשים. הבעיה אומנם לא גדולה לאלה שלרוב לא חובשים, אך בזמן חבישת הכובע הוא משאיר את רישומו.

נשאלת השאלה מה קורה בראש בזמן חבישת הכובע כשהחום נכנס פנימה? כשהחום מבשל את הראש, בשלב הראשון הוא נותן דווקא האצה יותר במחשבה. כלומר, הכניסה של האנרגיה העודפת בהתחלה מפעילה יותר את המערך של המוח. בשלב השני המחשבה בצורה איטית מתחילה להיות יותר אטומה ופחות מהירה, זה לא משאיר נזקים רבי משמעות. במידה ואנשים רוצים לשחק בים ולהיראות במיטבם מבחינת התגובה הפיזית, מומלץ שלא ישחקו כשהכובע על ראשם, אחרת זה יגרום להם להיות איטיים יותר. בחבישת הכובע, ניתן לחוש איטיות במחשבה. בכובעים הזיכרון קיים, אך הוא נאסף בצורה איטית יותר עד שמגיעים לדבר שרוצים לעשות עם הזיכרון באותו הזמן.

קיים הבדל גדול בין כובעים שונים, כובעים שיש בהם רשת, דבר זה טוב יותר, למרות שהרשת עשויה מפלסטיק. המגע בפלסטיק הוא דרך השערות והמרחק וכול אותם חוקים שהוסברו לגבי הקרינה בספר "נוחות מו בריאות", פועלים גם בנקודה הזאת וזה מאוורר יותר לכן טוב יותר. אך כאשר הכובע אטום לגמרי, זה לא טוב ומומלץ להימנע משימוש בו.

הבעיה שקיימת בכובעים היא לא רק בעיה שקיימת מבחינת הראש, כשהמוח מתחיל להיות מואט כל הגוף מואט יותר מכיוון והפקודות אל הגוף מגיעות לאט יותר. בכובעים מסוגים שונים ואפילו בכובעים של ליצנים, העיקרון של מבנה הכובע שהוא אוגר אנרגיה שמכניסה את התדר שלה ומבשלת לאנשים את השכל. באופן כללי הכובע אינו דבר כל כך מועיל, הוא מזיק מבחינה אנרגטית. אולי הוא עוצר במעט את השמש הישירה, אך ניתן לומר ששכרו בהפסדו, מכיוון ומקבלים הרבה קרינת חום לתוך הראש. העיניים פחות נפגעות כי זה מאוורר יותר, אך מתחת לכיפת הכובע, הדבר אינו מוצלח.

סיכום

באופן כללי הכובע אינו דבר כל כך מועיל, הוא מזיק מבחינה אנרגטית. אולי הוא עוצר במעט את השמש הישירה, אך ניתן לומר ששכרו בהפסדו, מכיוון ומקבלים הרבה קרינת חום לתוך הראש. העיניים פחות נפגעות כי זה מאוורר יותר, אך מתחת לכיפת הכובע, הדבר אינו מוצלח.

התנאים הסביבתיים משפיעים ומקרינים על כולנו ועלולה ליצור תקלות והפרעות בריאותיות. מהם אותם המרכיבים הסביבתיים וכיצד ניתן להקטין את השפעתם? את התשובות לכך ניתן למצוא בספר "החיים במרחב עוין", שיצא בקרוב.

נאור נאור

דרג בבקשה את המאמר