מה הסוד הגדול המסתתר מאחורי הַדִּבֵּר הראשון? מה מטרת הַדִּבֵּר הראשון? מדוע חשוב היה ליַהַוֶה שבני ישראל, יעבדו אותו, ולא את האלוהים האחרים? מי הם האלוהים האחרים שמזכיר יַהַוֶה? במה מעניש יַהַוֶה את בני ישראל, שמאמינים באלוהים אחרים? איך מתבטאת האהבה והבחירה החופשית בַּדִּבֵּר הראשון?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

מבוסס על מסר מתרבויות קדומות

עתיק-יומין

הלוחות לבריאת העולם
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

הַדִּבֵּר הָרִאשׁוֹן- לֹא יִהְיֶה לְךָ

שלום לכם,

"כל אדם עליו להשתמש בהבחנתו, ולקבל רק את מסרים המהדהדים, ולדחות את אלה שאינם מהדהדים עם הלב הפנימי".

הַדִּבֵּר הראשון

בספר שמות, פרק כ', פסוק ב', אָנֹכִי יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, לֹא-יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל-פָּנָי.

האלוהים האחרים

אם אדם הסתכל לשמיים, וראה את האלוהים האחרים, המלאכים, צבא השמים לא תעבוד אותם, כי יַהַוֶה התחלק איתם כאלוהים עבור כל אחד מהעמים. כלומר, כל אחד מהאלוהים קיבל עַם לשלוט עליו.

בספר דברים, פרק ד, פסוק י"ט, וּפֶן־תִּשָּׂא עֵינֶיךָ הַשָּׁמַיְמָה, וְרָאִיתָ אֶת־הַשֶּׁמֶשׁ וְאֶת־הַיָּרֵחַ וְאֶת־הַכּוֹכָבִים כֹּל צְבָא הַשָּׁמַיִם, וְנִדַּחְתָּ וְהִשְׁתַּחֲוִיתָ לָהֶם וַעֲבַדְתָּם, אֲשֶׁר חָלַק יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ אֹתָם לְכָל הָעַמִּים תַּחַת כָּל־הַשָּׁמָיִם.

מוות לאנשים בעבודת אלוהים אחרים

בַּמִּקְרָא 63 פעמים, יַהַוֶה מדגיש את החשיבות, שלא לעבוד אלוהים אחרים אלא רק אותו, להלן מספר דוגמאות.

דוגמה א', עונש מוות על הפרת הַדִּבֵּר, יַהַוֶה מודיע שאם אדם יכיר באלוהים אחרים, לאל השמש, או לאל הירח שהיו מוכרים באותה תקופה, או לאלים האחרים או למלאכים, זה בניגוד לדיבר, ולכן יש להרוג במוות ארוך ומייסר בסקילה באבנים.

ספר דברים, פרק י"ז, פסוק ג, וַיֵּלֶךְ וַיַּעֲבֹד אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וַיִּשְׁתַּחוּ לָהֶם, וְלַשֶּׁמֶשׁ אוֹ לַיָּרֵחַ, אוֹ לְכָל-צְבָא הַשָּׁמַיִם, אֲשֶׁר לֹא-צִוִּיתִי. ה, וְהוֹצֵאתָ אֶת-הָאִישׁ הַהוּא, אוֹ אֶת-הָאִשָּׁה הַהִיא, אֲשֶׁר עָשׂוּ אֶת-הַדָּבָר הָרָע הַזֶּה אֶל-שְׁעָרֶיךָ, אֶת-הָאִישׁ אוֹ אֶת-הָאִשָּׁה וּסְקַלְתָּם בָּאֲבָנִים וָמֵתוּ.

מקור timelessmyths

מוות לבני משפחה בעבודת אלוהים אחרים

דוגמה ב', עונש מוות על הפרת הַדִּבֵּר, יַהַוֶה מודיע שאם האחים, הילדים, האישה, או הבעל בסתר יכיר באלוהים אחרים מלבד יַהַוֶה, אין לרחם עליהם כלל וכלל. בן המשפחה יהיה הראשון שיבקש להרוג אותם בסקילה, ואחריו כל העם עד שמת.

ספר דברים, פרק יג, פסוק ז, כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן-אִמֶּךָ, אוֹ-בִנְךָ אוֹ-בִתְּךָ, אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ, בַּסֵּתֶר לֵאמֹר נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ. ט, לֹא-תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו, וְלֹא-תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו, וְלֹא-תַחְמֹל וְלֹא-תְכַסֶּה עָלָיו. י', כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ, יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ, וְיַד כָּל-הָעָם בָּאַחֲרֹנָה. י"א, וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת, כִּי בִקֵּשׁ לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ.

מוות לבני זוג בעבודת אלוהים אחרים

דוגמה ג', עונש מוות על הפרת הַדִּבֵּר, יַהַוֶה מודיע שאם הבן או הבת של האדם, יתחתנו עם בן או בת זוג שעובדים אלוהים אחרים, יַהַוֶה יכעס וישמיד את ההורים והילדים במהרה.

ספר דברים ז', פסוק ג, וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם, בִּתְּךָ לֹא-תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא-תִקַּח לִבְנֶךָ. ד, כִּי-יָסִיר אֶת-בִּנְךָ מֵאַחֲרַי, וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְחָרָה אַף-יַהַוֶה בָּכֶם וְהִשְׁמִידְךָ מַהֵר.

האם יכול להיות שהמטרה הנסתרת של הַדִּבֵּר לֹא-יִהְיֶה לְךָ אלוהים אחרים, היא למעשה לא לעבוד את האלוהים האחרים הקיימים, אלא רק את יַהַוֶה?

הִשְׁתַּמֵּשׁ בְּמִילִּים טוֹבוֹת

המילים הרכות שאתה אומר לאחרים, הן המפתחות שפותחות את ליבם, שכן החסד הזה משדר אכפתיות בצורה מעשית. גם אדם שסגור לאהבה בגלל כאב קודם, יגיב בחיוב לחמלה.

היום, חפש הזדמנויות לבטא את התחושה הזו בשיחה שלך, תוך שימוש במילים עדינות, כנות, חמות ומתחשבות. אלו הן תכונות שיש לך באופן טבעי, אבל הופכים להיות מודעים עוד יותר, כשאתה מביע אותן. דע כי כל מילה טובה הנאמרת היום, היא מתנה הן לדובר והן למאזין.

אמור לעצמך, "אני אדם אוהב, ואני מביע בקלות את טוב ליבי לאחרים. אני מדבר באכפתיות ובעדינות".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)