מה הסוד הגדול המסתתר מאחורי הַדִּבֵּר השני? מה מטרת הַדִּבֵּר השני? מדוע אין לעשות פסל, מסכה ותמונה של האלוהים האחרים שיורדים מהשמים, או אלה שעולים ויוצאים מהים? מי היו האלוהים האחרים, שיצרו עבורם מסכת פנים? מדוע היה צורך ליצור פסל עם פניו של יַהַוֶה? מדוע העבירו את פסל יַהַוֶה לבית האלוהים? מדוע ביקש יַהַוֶה לשים את פסל אלוהים הָאֲשֵׁרָה, בסמוך לפסל שלו בבית האלוהים ובירושלים? מדוע הועתק הפסוק עם "פֶּסֶל הָאֲשֵׁרָה", והוחלף ב"פֶּסֶל הַסֶּמֶל" של יַהַוֶה?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

מבוסס על מסר מתרבויות קדומות

עתיק-יומין

הלוחות לבריאת העולם
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

הַדִּבֵּר הַשֵּׁנִי-לֹא תַּעֲשֶׂה לְךָ

שלום לכם,

"כל אדם עליו להשתמש בהבחנתו, ולקבל רק את מסרים המהדהדים, ולדחות את אלה שאינם מהדהדים עם הלב הפנימי".

הַדִּבֵּר השני

✗ בספר שמות, פרק כ', פסוק ג', לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל-תְּמוּנָה, אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת, וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ.

בַּמִּקְרָא מוזכר פֶּסֶל 18 פעמים. הפעם מודגשת החשיבות, שלא תעשה פסל, מסכה ותמונת פרצוף של אלוהים אחרים, להלן מספר דוגמאות.

איסור ומוות ליצירת פסל ומסכה לאלוהים

יַהַוֶה מודיע, שבני ישראל הופכים מושחתים, כשיש ברשותם פסל אלוהים אחרים, פסל אלוהים זכר או נקבה, לאותם אלוהים שהיו קיימים באותה התקופה.

✗ ספר דברים, פרק ד, פסוק ט"ז, פֶּן תָּשְׁחִתּוּן, וַעֲשִׂיתֶם לָכֶם פֶּסֶל תְּמוּנַת כָּל־סָמֶל, תַּבְנִית זָכָר אוֹ נְקֵבָה.

יַהַוֶה מודיע, שאדם מישראל, שיעשה פסל או מסכה של פרצוף האלוהים, הוא יקולל.

✗ ספר דברים כ"ז, פסוק ט"ו, אָרוּר הָאִישׁ, אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה פֶסֶל וּמַסֵּכָה, תּוֹעֲבַת יַהַוֶה מַעֲשֵׂה יְדֵי חָרָשׁ, וְשָׂם בַּסָּתֶר, וְעָנוּ כָל-הָעָם וְאָמְרוּ אָמֵן.

כמו כן, עונש מוות על הפרת הַדִּבֵּר, האדם המשתמש בפסל ובמסכה לאלוהים אחרים, יוביל לכך, שיַהַוֶה יהרגו ואת כל זרעו.

✗ ספר נחום, פרק א, פסוק י"ד, וְצִוָּה עָלֶיךָ יַהַוֶה, לֹא־יִזָּרַע מִשִּׁמְךָ עוֹד, מִבֵּית אֱלֹהֶיךָ אַכְרִית פֶּסֶל וּמַסֵּכָה, אָשִׂים קִבְרֶךָ כִּי קַלּוֹתָ.

יצירת פסל ומסכה של יַהַוֶה

בספר שופטים, אימו של מִיכָיְהוּ מֵהַר-אֶפְרָיִם, תורמת כסף ליצירת פסל ומסכה, עם פניו של יַהַוֶה, שנמצא לאחר מכן בביתו של מִיכָיְהוּ.

✗ ספר שופטים, פרק יז, פסוק ג, וַיָּשֶׁב אֶת-אֶלֶף-וּמֵאָה הַכֶּסֶף לְאִמּוֹ, וַתֹּאמֶר אִמּוֹ, הַקְדֵּשׁ הִקְדַּשְׁתִּי אֶת-הַכֶּסֶף לַיַהַוֶה, מִיָּדִי לִבְנִי לַעֲשׂוֹת פֶּסֶל וּמַסֵּכָה, וְעַתָּה אֲשִׁיבֶנּוּ לָךְ. ד, וַיָּשֶׁב אֶת-הַכֶּסֶף לְאִמּוֹ, וַתִּקַּח אִמּוֹ מָאתַיִם כֶּסֶף, וַתִּתְּנֵהוּ לַצּוֹרֵף, וַיַּעֲשֵׂהוּ פֶּסֶל וּמַסֵּכָה, וַיְהִי בְּבֵית מִיכָיְהוּ.

בני ישראל לקחו ממיכה את הפסל של יַהַוֶה שנמצא בבית האלוהים זמן רב, והעבירו אותו בעיר דן, כחלק מהפולחן ליהוה.

✗ ספר שופטים, פרק י"ח, פסוק ל"א, וַיָּשִׂימוּ לָהֶם אֶת פֶּסֶל מִיכָה אֲשֶׁר עָשָׂה כָּל־יְמֵי הֱיוֹת בֵּית־הָאֱלֹהִים בְּשִׁלֹה.

מקור ucg

יצירת פסל ומסכה של הָאֲשֵׁרָה לצד יַהַוֶה

בספר מלכים ב', נחשפות 2 תעלומות בזו אחר זו.

התעלומה הראשונה, מנשה ממלא אחר הציווי של יַהַוֶה ויוצר פסל של האלוהים הָאֲשֵׁרָה, ומניח את הפסל שלה באותו הבית שציווה יַהַוֶה על דוד ושלמה ובירושלים, כדי שהפסל של אשרה ימצא לצד יַהַוֶה לתמיד.

✗ ספר מלכים ב, פרק כא פסוק ז, וַיָּשֶׂם אֶת פֶּסֶל הָאֲשֵׁרָה, אֲשֶׁר עָשָׂה בַּבַּיִת, אֲשֶׁר אָמַר יְהוָה אֶל דָּוִד וְאֶל־שְׁלֹמֹה בְּנוֹ בַּבַּיִת הַזֶּה וּבִירוּשַׁלִם, אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי מִכָּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אָשִׂים אֶת שְׁמִי לְעוֹלָם.

התעלומה השנייה, באופן מפתיע נראה שהפסוק הועתק בשלמותו, אם כי רק מהות הפסל שונתה מאלוהים הָאֲשֵׁרָה ליַהַוֶה. מנשה מניח את פֶּסֶל הַסֶּמֶל בבית האלוהים ובירושלים, כלומר חדי העין והשמיעה ישימו לב, שבפסוק רק "פֶּסֶל הָאֲשֵׁרָה" הוחלף ב"פֶּסֶל הַסֶּמֶל".

✗ ספר דברי הימים ב, פרק לג, פסוק ז, וַיָּשֶׂם אֶת פֶּסֶל הַסֶּמֶל, אֲשֶׁר עָשָׂה בְּבֵית הָאֱלֹהִים, אֲשֶׁר אָמַר אֱלֹהִים אֶל־דָּוִיד וְאֶל־שְׁלֹמֹה בְּנוֹ בַּבַּיִת הַזֶּה וּבִירוּשַׁלִם, אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי מִכָּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אָשִׂים אֶת שְׁמִי לְעֵילוֹם.

האם ייתכן, שהמטרה הנסתרת של הַדִּבֵּר לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פסל ומסכה, היא למעשה, כדי שבני ישראל לא יתפתו לעבוד אלוהים אחרים, ויעבירו מזון כזבחים לאלוהים אחרים בִּמְקוֹם ליַהַוֶה?

כַּבֵּד הַבְטָחוֹתֶיךָ לְעַצְמְךָ

מכל ההבטחות שלך, ההבטחות שאתה מבטיח לעצמך, הן החשובות ביותר. מערכת היחסים שיש לך עם עצמך, דומה מאוד למערכת היחסים של הורה וילד, אז כשאתה ממלא התחייבויות אלה, אתה מטפח ומכבד את מי שאתה.

זכור התחייבות שנתת לעצמך, עליך להחליט לקיים היום. זה עשוי להיות כרוך בנקיטת צעד אחד קטן, מכיוון המחויבות שלך, אבל לא משנה כמה רחוק תגיע, העצמי הפנימי שלך ירגיש שמח וחי יותר מצורת טיפול זו.

אמור לעצמך, "אני מקיים את ההבטחות, שאני מבטיח לעצמי. אני סומך על כך שאני אדאג לקיים את ההבטחות, כי פיתחתי מערכת יחסים נאמנה עם עצמי, ואני יודע, שאני מכבד את כל ההתחייבויות שלי".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)