מה הסוד הגדול המסתתר מאחורי הַדִּבֵּר השלישי? מה מטרת הַדִּבֵּר השלישי? האם יש הבדל בַּדִּבֵּר בין ישראל לשאר העמים? מדוע אסור לשאת את שם יַהַוֶה? באיזה מקרים מותר וחייבים לשאת את שם יַהַוֶה? האם יש הבדל בין ישראל לשאר העמים?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

מבוסס על מסר מתרבויות קדומות

עתיק-יומין

הלוחות לבריאת העולם
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

הַדִּבֵּר הַשְּׁלִישִׁי-לֹא תִּשָּׂא

שלום לכם,

"כל אדם עליו להשתמש בהבחנתו, ולקבל רק את מסרים המהדהדים, ולדחות את אלה שאינם מהדהדים עם הלב הפנימי".

הַדִּבֵּר השלישי

✗ בספר שמות, פרק כ', פסוק ו', לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא, כִּי לֹא יְנַקֶּה יַהַוֶה אֵת אֲשֶׁר-יִשָּׂא אֶת-שְׁמוֹ לַשָּׁוְא.

הַדִּבֵּר הועתק פעם נוספת, ומופיע גם בספר דברים בתקופה מאוחרת יותר.

✗ ספר דברים, פרק ה, פסוק י"א, לֹא תִשָּׂא אֶת־שֵׁם־יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא, כִּי לֹא יְנַקֵּה יַהַוֶה אֵת אֲשֶׁר־יִשָּׂא אֶת־שְׁמוֹ לַשָּׁוְא.

מָוֶת לִמְבַטֵּא שֵׁם יַהַוֶּה

הביטוי "שֵׁם יַהַוֶה" מופיע בַּמִּקְרָא 26 פעמים, יש מקרים שזה לצורך אזהרת מוות, לאדם שיבטא או ישתמש בשם יַהַוֶה, ויש מקרים שיַהַוֶה מבקש שיהללו את שם יַהַוֶה.

יַהַוֶה מודיע, שאדם שיבטא את שם יַהַוֶה, לא יסלח לו, הוא יומת בייסורים ארוכים, באמצעות סקילה באבנים, ולא משנה אם הוא מישראל, או גֵּר, או אזרח.

✗ ספר ויקרא, פרק כ"ד, פסוק ט"ז, וְנֹקֵב שֵׁם-יַהַוֶה מוֹת יוּמָת, רָגוֹם יִרְגְּמוּ-בוֹ כָּל-הָעֵדָה, כַּגֵּר, כָּאֶזְרָח–בְּנָקְבוֹ-שֵׁם, יוּמָת.

מקור jewishboston

הַחוֹבָה לְבַטֵּא וּלְהַלֵּל שֵׁם יַהֲוֶה

יַהַוֶה מצד שני מחייב לבטא את שם יַהַוֶה ולהללו, להלן מספר דוגמאות,

✗ ספר דברים, פרק ל"ב, פסוק ג, כִּי שֵׁם יַהַוֶה אֶקְרָא הַבּוּ גֹדֶל לֵאלֹהֵינוּ.

✗ ספר יואל, פרק ב, פסוק כ"ו, וַאֲכַלְתֶּם אָכוֹל וְשָׂבוֹעַ, וְהִלַּלְתֶּם אֶת־שֵׁם יַהַוֶה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר־עָשָׂה עִמָּכֶם לְהַפְלִיא, וְלֹא־יֵבֹשׁוּ עַמִּי לְעוֹלָם.

✗ ספר תהלים, פרק ז, פסוק י"ח, אוֹדֶה יְהוָה כְּצִדְקוֹ וַאֲזַמְּרָה שֵׁם־יַהַוֶה עֶלְיוֹן.

האם ייתכן, שהמטרה הנסתרת של הַדִּבֵּר לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם יַהַוֶה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא, היא למעשה לא לומר דברים בשם יַהַוֶה, שעלולים לגרום שהערכה של בני ישראל והגויים תִּפְחַת אליו?

אֱמֹר תּוֹדָה

המילים תודה, הן בעלות מרכיבים חיוניים במתכון שלך לבריאות, לשלווה ולביטוי של כל מה שאתה רוצה. אמירה, חשיבה, או כתיבה של ביטוי זה מעלה מיד את רמות האנרגיה שלך, אז תרגל ובטא אותו לאורך כל היום.

דבר את המילים בשקט, בקול רם או אפילו בשקט תוך כדי שאתה מרגיש מודרך. שים לב לאפקט האדווה המתרחש בזמן שאתה מודה, מהתמלאות ליבך בהכרת תודה חמה, לחיוך המגיב של האחרים. מלאכיך מוסיפים את הערכתם השמיימית, על נכונותך להיות שליח של מתנה זו היום, תודה!

אמור לעצמך, "אני מעריך את כל הברכות שלי, ואני מביע בקלות כמה אני רב תודה על החיים שלי, ועל היותי אני. הלב שלי מתמלא בשמחה, כשאני אומר תודה לאורך כל היום".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)