כיצד התאמת מזון אישית יכולה לשפר את בריאותנו? מהם מרכיבי התאמת מזון אישית? (קרדיט:123rf.com)

מרכיב האנרגיה במזון, אנשים צורכים מזון בצורה שוטפת במהלך חייהם. לכול מזון יש את האנרגיה הייחודית לו, בנוסף לתכולות המינרלים, הוויטמינים, הפחמימות והשומנים שנמצאים בו. במהלך האכילה אנשים מכניסים לגופם לא רק את המרכיבים התזונתיים, אלא גם את האנרגיה הקיימת במזון. לאבות המזון תפקידים מגוונים בשמירה על התפקוד התקין של הגוף, התפקיד המרכזי הוא בהיותם מקור אנרגיה.

התאמת מזון אישית או דיאטה, לכול מזון יש תכונות שונות וייחודיות מבחינה אנרגטית, בהתאם למקום, לדרך, לזמן בו גודלו ולצורת הכנתם בדרכים השונות. כיצד ניתן להתאים את המזון לשיפור הבריאות? מדוע דיאטות אינן מצליחות? מדוע הגוף נאבק בהן? מהי הדרך להפחית במשקל ולספק לגוף את צרכיו?

מרכיבי התאמת מזון אישית, אנשים שיבינו ויכירו את שלושת המרכיבים, מהירות חילוף החומרים בגופם, מרכיבי המזון, סוגי המפגשים במהלך יומם, יוכלו לספק לגופם את הצרכים לו הוא זקוק במהלך חייהם, על ידי התאמת המזון לשיפור הבריאות והחיוניות, או על ידי התאמת המזון להפחתה במשקל.

ספר האוכל שאנו אוכלים

הבדלים בין סוגי המזון, קיים הבדל בין האנרגיה בפרי או ירק הגדל על העץ, מעל הקרקע, או מתחת לאדמה. הבדל קיים גם בבשר עוף או בשר אדום, דגי מים מלוחים או דגי מים מתוקים, בקינוחים השונים, ובסוגי הבישול, בישול מהיר או בישול איטי.

הקשר שבין התאמת המזון לבריאות, מחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין האוכל שאנו אוכלים לבין המחלות השונות, כדוגמה לחץ דם, מחלות ממאירות, מחלות לב, סוכרת, וכדומה. כמו כן ניתן למצוא מאמרים נוספים "האם אנו צריכים לקחת אספירין כדי למנוע מחלות לב", "כיצד להינצל מלחץ דם גבוה", "השפעות הקפאין על הבריאות".

בספר "האוכל שאנו אוכלים" ניתן הסבר על הבנת המכלול, זיהוי מהירות חילוף החומרים האישי, הכרת סוגי המזון והשפעותיו, כדי לאפשר לכול אדם להשיג בריאות משופרת, אוכל טעים ובריא וחיים מלאים באנרגיה.

שפע בריאות,

נאור נאור

דרג בבקשה את המאמר