מה הם הגורמים המייצרים תקשורת לקויה בין אנשים? כיצד ניתן לייצר תקשורת נכונה?
הסבר על קטע התקשור מה"הכוח הבורא"

תקשורת לקויה, אדם הנמצא בסביבה, בה צורת ההתבטאות לא מותאמת לו, כדוגמה התבטאות בצעקות, הוא יימצא במערכת תקשורת שומע, אך לא מסוגל להכיל, בשל כך נוצרת במערכת התקשורת פגיעה וקלקול. אם האדם ינסה להתאים עצמו לצורת התבטאות הסביבה, במטרה לייצר תקשורת נכונה, הוא ישתמש ביסודות בדרך שלא ראויה עבורו ויצור את ההיפך.

בתקשורת בין אנשים, אדם שיבין את מקור התבטאות האחר, מהיכן זה מגיע ומדוע הוא מבטא זאת כך, הידיעה כיצד לעכל את הדברים תימצא אצלו. בשיחה, אדם עומד ומבטא עצמו, צריך שיהיה גם את האחר שיקשיב.

אדם שלא מאפשר לעצמו להקשיב לאחר בצורה נינוחה, מערכת האגו לא מאפשרת לו את ההקשבה בסבלנות, אלא את ההקשבה המתפרצת, הוא כבר תרגם את המענה עוד האחר מתבטא. תרגום המענה ועיבודו לרוב מבוצע דרך המים, דרך הרגש, דבר שלא מאפשר את ההקשבה דרך האוויר.

תקשורת נכונה, תקשורת נכונה בין אנשים תיווצר, במידה ויש את הביטוי המתאים לכול אחד מהם, וההקשבה לביטוי קיימת. הקשבה נינוחה, סבלנות, ומתן אפשרות לאחר להתבטא בדרך הנכונה לו, מאפשרים את הכלתו ולא רק את שמיעתו. לאחר ההקשבה לאחר, האדם יבטא עצמו, והתקשורת שתיווצר תעשה בדרך הראויה והנכונה.

דף פייסבוק
דף פייסבוק

תקשורת נכונה בשיחה בין אנשים, להקשבה, להבנה ולהכלה יש חשיבות רבה, זאת כדי שתרגום המענה בתקשורת בניהם יהיה על בסיס המחשבה, ולא דרך בסיס הרגש המייצר את חוסר הקשבה ומביאים לתקשורת לקויה.

העצמת המחשבה,

 נאור נאור

דרג בבקשה את המאמר