מָהֵם הקריטריונים ליצירת כת או דת? מה הקשר בין טכנולוגיה ליצירת דת? איך נוצרת תפיסת האלים והאלוהים? איך מסבירה האנתרופולוגיה את תופעת יצירת כת או דת? איך נוצרים נביאים ומנהיגים דתיים? מָה היו המאפיינים בתקופת הרומאים ליצירת דתות וְאֵלִים? מדוע הילידים ראו בקולומבוס את חזרת האלוהים? לָמָּה מחכים שבטי הילידים שהאלוהים יחזרו? מה ההגדרה הסטנדרטית שניתנה על ידי האנתרופולוגיה ל"כת המטען"? מדוע כל הדתות מספרות על אחרית הימים, ולאיזו מטרה? מדוע כל הדתות מספרות על הגעת המשיח, ולאיזו מטרה?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

מבוסס על מסר מתרבויות קדומות

עתיק-יומין

הלוחות לבריאת היקום
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

יְצִירַת שֹׁרֶשׁ הַדָּתוֹת

שלום לכם,

"כל אדם עליו להשתמש בהבחנתו, ולקבל רק את מסרים המהדהדים, ולדחות את אלה שאינם מהדהדים עם הלב הפנימי".

השורשים לאמונה באלים

כדי להבין יותר את השורשים, ניתן לחזור כל הדרך אל תקופת ניסוי הפצצות, והמלחמות שבהן צבא ארה"ב יצא לאיים, ואחר כך למדינות זרות אחרות, כדי לבחון נשק, נשק גרעיני.

צבא ארה"ב הגיע לאי בְּקִינִּי אטול, והם פוצצו את האי הזה. לאחר מלחמת העולם השנייה, הועברו תושבי האטול בכוח ב-1946, ולאחר מכן היוו האיים והלגונה, מקום לניסויים גרעיניים של ארצות הברית עד 1958.

בעיצומן של פעולה זו, תושבי האיים האלה, מעולם לא ראו איש לפני כן, מלבד עצמם כמובן. הם התחילו לראות מטוסים, חיילים צבאיים הולכים עם נשק, עם אקדחים ורובים.

תושבי האיים התחילו לראות את חיילי ארה"ב, המדים שהצבא לבש, פחיות שימורים של בקר, חשיש, בקבוקי מים. הנחתים של הצבא נראו כמו אַלִּים בעיניהם, האלים בירכו את השבט, והביאו להם את המתנות האלה עבורם, עבור היותם אנשים טובים וכן הלאה וכן הלאה, מה שהוביל לעליית הנביאים וכל השאר בקרב התושבים.

ניתן כיום לראות, שהשבט הזה עדיין מסתובב עם ארה"ב מקועקעת או מצוירת על החזה, ומחזיקים רובים מלאכותיים שהם רק מקלות עם כידונים בקצוות, כמו שהם ראו פעם כשהצבא הגיע אליהם לפני עשרים שנה.

אם כך, מה קורה כשציוויליזציה מתקדמת פוגשת ציוויליזציה פחות מתקדמת? הציוויליזציה הפחות מתקדמת, רואה בציוויליזציה המתקדמת קסומה, היא לא מבינה בטכנולוגיה. ומה האנושות עושה? היא סוגדת להם באופן מִיָּדִי.

הציוויליזציה הפחות מתקדמת רואה בהם אלוהיים, אֵלִים. הם צריכים כמובן להיות אֵלִים, אין שום דבר אחר, אין דבר אחר שזה יכול להיות, אלה אֵלִים כי לא ניתן להבין את הטכנולוגיה שלהם.

מקור anthroencyclopedia

יצירת "כת למטען" ע"פ אנתרופולוגיה

"כת למטען" Cargo Cult, מה משמעות המונח? זה לא המצאה, לא לא, זה מהאנציקלופדיה האנתרופולוגית, "כת למטען", המונח הופיע ב-1945, בסוף המלחמה באוקיינוס השקט.

אנתרופולוגים אימצו במהירות את תיוג תנועות חברתיות מָלַנְזִיּוֹת, שהגיעו לידיעתם במהלך התקופה הקולוניאלית, שהתחילה באזור המחצית השנייה של המאה ה-19, כמו גם תנועות, שלאחר המלחמה תפסו את תשומת הלב האתנוגרפית-תופעות בחברה האנושית.

דוגמה מדרום-מערב האוקיינוס השקט של תנועות משיחיות, או מִלְנָרִיּוּת-זן של כָּתוֹת, היא הייתה פעם נפוצה בכל העולם הקולוניאלי.

המודל של "כת למטען", היווה כתסיסה או תנועה חברתית מאורגנת של כפריים מלנזיים במרדף אחר מטען, באמצעות פעולה פולחנית מחודשת או מֻמְצֵאת, שכך קיוו שיגרמו לרוחות האבות, או דמוי-אדם חזקים אחרים לספק להם.

במילים אחרות, מה שהם מתארים כאן, ברגע שהחיילים, הצבא התחילו להגיע לאי עם המטען הזה, פחיות, תכשירים, פחיות קורנד-ביף, חשיש, בקבוקי מים וסודה, וכל שאר הדברים מאותו הסוג, בגדים.

דברים אלה הם כינו מטען, והם חשבו שעל ידי קריאה לאבות הקדמונים, הם יכולים לגרום לאלים האלה לחזור, ולהביא להם ברכות נוספות.

האם זה נשמע מֻכָּר? בדרך כלל רֶוַח בהשראת מסרים מהרוחות האלה, נשמע כמו דרכו של המטיף המתכוון לעשות את שלו.

רֶוַח מעורר השראה מהמטיפים, עם מסרים מאותן רוחות שכנעו את הקהילה, שהרמוניה ומעורבות חברתית, וריקודים פולחניים מאולתרים, צעדה והנפת דגל או החייאת מסורות תרבותיות, יאלצו את המאמינים להביא להם מטען.

כלומר, מה שזה אומר, שהבחור הזה יהפוך למנהיג הכת, הוא יהפוך להיות כמו הנביא. נכון, הוא הכוהן, הכומר, המטיף, לא משנה השם, הוא זה שמוביל את הריקודים, הריקודים הפולחניים, צעדת הנפת דגלים, וכדומה.

בעצם כל זה לִכְבוֹד הָאֵלִים האלה, כדי שהם יחזירו עוד מטען, כדי לברך את השבט, וזה היה העניין שהסתתר מאחורי זה. זה קרה כל כך הרבה פעמים מסביב לכדור הארץ, שלא ניתן אפילו לספור.

ניתן לעשות את כל הדרך חזרה לתקופת הרומאים. כאשר נתקלו ברומאים בתקופה הָרוֹמִית, כשהם היו מַמְלֶכֶת-על בפלנטה. הרומאים היו עם טכנולוגיה, שעבורנו כיום היא קרובה לתקופת האבן, אבל לאנשי התקופה הם היו סופר היי טק.

אותו הדבר קרה, כשכריסטופר קולומבוס הלך לְאִבּוּד בטעות, והלך לְאִבּוּד בטעות כשנתקל באיים האלה, וְנִצַּל על ידי שבטים ילידים. השבטים הניחו אוטומטית בהתבסס על הנבואה, שאלו הם האלוהים שבעצם חזרו.

השבטים שיבחו את האנשים האלה, והביאו אותם לָאִי וכל השאר, והם בסופו של דבר נאנסו ונהרגו. זה אותו הדבר שקורה בכל רחבי הפלנטה, אולם לא רק קורה בכל רחבי הפלנטה, אלא קורה אפילו בכל היקום.

ניתן לְדַמּוֹת זאת, שאם היינו בעצמנו מגיעים לכוכב אחר, ונתקלים באנשים שהיו בתקופת האבן, הם היו סוגדים לנו כמעט מיד, זו רק על סְמַךְ המחקר על כָּתוֹת המטען האלה.

בהסתכלות על התמונה, ניתן לראות את הילדים האלה כבר מאומנים. אלה עוברים אינדוקטרינציה עם האידיאולוגיה של מערכת האמונות הזו מלידה.

כיום הֵם מסתובבים עם חזה מצויר שכתוב עליהם ארה"ב, יש להם את הרובים המלאכותיים האלה עם כידונים בקצה הימני. אלה צועדים ברחובות כאילו הם חיילים, לכבוד האלוהים שלהם, כדי שהאלוהים יביא להם שוב עוד מטען.

מקור התמונה skeptoid

שוב ניתן לראות, הדרך שֶׁבָּהּ הדת מתחילה, היא ציוויליזציה מתקדמת יותר מקיימת אינטראקציה עם ציוויליזציה מתקדמת פחות. הציוויליזציה הפחות מתקדמת מַתְרִיסָה נגדה, ואז כשהדור הבא מגיע, הם אינדוקטרינציה-תהליך הנחלת דעות, לתוך המערכת הזו.

כמו גם, הטיות אישיות מתווספות למיתוס, יצירת בדיות ושקרים מתווספים, דברים שיכולים להעמיד אנשים בעמדות שליטה על אנשים אחרים.

כך בהדרגה, לאט לאט נבנה הכלא הזה מתוצרת עצמית, שבו אנשים הנמצאים בדת הם אסירים, והם גם הסוהרים בו זמנית.

מקור התמונות metarationality

ניתן לראות שהאנשים האלה, למעשה אפילו שיכפלו את אחד המטוסים שהם ראו, הצבא נוחת עם הפרופלור והכול. ניתן לראות את הדגל שהם יצרו נכון.

אלה אנשים מאוד חכמים, אנשים אינטליגנטיים, אולם מה שחמק מהם היא הטכנולוגיה, שהם לא הבינו אותה. לכן בגלל שהם לא הבינו את הטכנולוגיה, היא הפכה לאלוהית.

מכיוון שהם מאוד אומנותיים, הם הצליחו לשחזר את כל זה בצורה הזו. אולם זו אחת מִינֵי כָּתוֹת מטען רבות, שהתקיימו ברחבי כדור הארץ.

ניתן לראות את המטוסים האלה, לראות את צלחת הלווין הזו, רמת הַמֻּרְכָּבוּת שהם לקחו על עצמם, כדי לבנות את כל זה.

מכשיר תקשורת, שבעצם עשוי רק מִקָּשׁ, ומענפי עצים ועשב או דומה.

ניתן לראות את העיצוב המורכב לעבודה, כמה קשה הם עובדים כדי לבנות את הדבר הזה. הם יוצאים ומתפללים, מתחת לחפצים האלה שהם בָּנוּ, ומסתכלים למעלה לשמיים במשך שעות, בְּתִקְוָה שהאלים יחזרו.

אנתרופולוגיה-מהות האדם, או טיפוח מספר מילות מפתח חשובות, כולל תרבות אתנית בתפיסת עולם סוציאליזציה-התנסות חברתית ותרבותית מתמשכת, אתנוגרפיה-תופעות בחברה האנושית, וטקס המעבר.

בין המונחים הללו נמצא גם "כת למטען", שלמרות שהוא ספציפי יותר בהיקפו, הוא נהנה מפופולריות מפתיעה הן בתוך הציות וגם מֵעֵבֶר.

יצירת דת

פיטר וורסלי, סוציולוג ואנתרופולוג חברתי בריטי מהמובילים בתחומו, חיבר סקירה מוקדמת של "כת למטען". הוא הציע את מה שכבר הפך להגדרה סטנדרטית של "כת למטען".

פיטר טען בספריו, שֶׁאֵלּוּ תנועות דתיות מוזרות בדרום האוקיינוס השקט, שבמהלך העשורים האחרונים בתנועות אלו, מכריז הנביא את התקרבות סוף העולם, באסון שיהרוס את הכול, כעת זה מתקרב.

למעשה, זה מה שהסופר פיטר וורסלי הבחין בו. האם זה נשמע מֻכָּר, האם הסיפור נשמע דומה? אלה אנשים שמעולם לא שמעו על התנך.

תנועות דתיות מוזרות בדרום האוקיינוס השקט הופיעו, במהלך העשורים האחרונים. בתנועות הרווח הללו, מכריז המנהיג הרוחני על סוף העולם בקטקליזם שיהרוס את הכול, ואז יחזרו האבות הקדומים.

האם זה נשמע לך מֻכָּר? האם זה נשמע מֻכָּר? אנשים שמעולם לא שמעו על התנ"ך, ואף אחד מהדברים האלה. כלומר, האבות הקדומים יחזרו, או שאלוהים או כוח משחרר אחר יופיע, ויביא את כל הטובין שהאנשים חפצים, ויכניס סדר לשלטון האושר הנצחי.

הספר הזה נכתב בשנות החמישים, זה תצפית של אנתרופולוג שנסע לכל הֲכָּתוֹת האלה, והבין שכולם עושים את אותו הדבר. הֲכָּתוֹת עושות בדיוק אותו הדבר, בדיוק כמו שכל הדתות עושות כיום סביב כל העולם, פחות או יותר.

כולם עוברים את אותו התהליך בדיוק כפי שמתואר, נביא מכריז שיש סוף, אחרית הימים, שיש אסון הבא להרוס את העולם, האנושות הולכת להישמד באש הפעם, בפעם הראשונה היא הושמדה על ידי מים, המבול.

אבל אז יש את ההגעה השנייה, יש את שובו של המשיח, שובו של האל. הוא יבוא וישחרר את כל מי שמאמין בו, ומי שסוגד לו כראוי. מי שסוגד לו יקבל את האושר הנצחי, הוא הולך לְקַבֵּל חיי נצח.

זה אותו הסיפור, זה פשוט אותו הסיפור! מה שונה? פשוט ציוויליזציות מתקדמות שונות, שנפגשות עם ציוויליזציות מתקדמות פחות, זה מה ששונה. כך אנשים הפכו לאבותיהם, או ההורים שלהם, או אחיהם ואחיותיהם, ובני הדודים שלהם האלה בחוץ, הם הפכו לדתיים.

להצטרפות לקהילה

מְסָרִים וּתְכָנִים מְקֻדָּשִׁים נוֹסָפִים וּמְיֻחָדִים

הִנְּכֶם מֻזְמָנִים לְהִצְטָרֵף לְפַּטֶּרֵאוֹן, וְלִתְמֹךְ בְּהֶמְשֵׁכִיּוּת הַכְּתִיבָה וְהַפִּרְסוּם. מְסָרִים וּתְכָנִים מְקֻדָּשִׁים נוֹסָפִים וּמְיֻחָדִים, אֲשֶׁר לֹא נִתַּן לְפַרְסֵם בַּמֶּדְיוֹת הַשּׁוֹנוֹת, מִתְפַּרְסְמִים בֶּפַּטֶּרֶאוֹן.

תּוֹדָה רַבָּה לְתּוֹרְמִים עַל תְּמִיכַתְכֶם, וְעַל הֱיוֹתְכֶם חֵלֶק מֵהַקְּהִלָּה.

אנא לחצו על לייק למאמר או לסרטון, בעשותכם זאת אתם מאפשרים למידע להגיע גם לאנשים אחרים, תודה רבה.

להצטרפות לקהילה

רַפֵּא אִי הַסְכָּמוֹת

לא כולם הולכים להסכים עם בחירותיך, או הדרך שבה אתה מתמודד עם מצבים. כשמישהו מתעמת איתך, אתה עלול להרגיש עצוב, כועס, מבולבל או נבגד. אתה בוודאי תוהה מדוע הוא או היא, חושבים בצורה כל כך שונה מהצורה שאתה חושב. אתה אפילו יכול להטיל ספק בהחלטה שלך, ולתהות אם האדם השני צודק.

המצב הזה הוא הדגמה, שלמרות שכל האנשים חולקים את אותה הרוח והאור מבפנים, כולם ייחודיים במונחים אנושיים. לחבב או לאהוב מישהו נובע מהתמקדות בקווי הדמיון ביניכם, מה שלפעמים יכול לעוור אותך להבחין בניגודים.

ובכל זאת, בכל מערכת יחסים, יהיו מידי פעם חילוקי דעות. לא המחלוקות חשובות, אלא הדרך שאתה מטפל בהן. אם אתה יכול לקבל את החסד, לקבל שאדם אחר חושב אחרת ממך, אז עברת כברת דרך, בדרך הרוחנית של למידה וצמיחה.

הריפוי מתרחש תחילה בתוכך, ולאחר מכן מתפשט למערכת היחסים. לא משנה מה האדם האחר עושה, הישאר נאמן לאלוהות שבתוכך. הצמיחה הרוחנית שלך אינה תלויה בשינוי אנשים, אלא, זה כרוך בלימוד ראיית האור בתוך אחרים, לא משנה מה.

אמור לעצמך, "אני נשאר מאוזן באהבה שלווה, במהלך כל ההתמודדות שלי עם אנשים אחרים. אני מתחייב לראות את האור הפנימי בתוכי, ובתוך כל אחד אחר. אני מוכן לקבל את זה שאחרים שונים ממני, ואני אוהב את עצמי בגלל מי שאני כרגע".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)