מי היו שלושת האנשים שהגיעו לְבַקֵּר בְּאַלּוֹנֵי ממרא, לדון בהשמדת סדום ועמורה? האם יַהַוֶה היה אחד מִבֵּין שלושת האנשים שביקרו את אברהם ושרה? במה אירח ופינק אברהם את יַהַוֶה במפגש ביניהם? איך זיהו אברהם וְשָׁרָה את יַהַוֶה? האם ייתכן שהמפגש בין אברהם ושרה ליַהַוֶה, היה פיזי לחלוטין?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

האמת מאחורי סיפורי התנך

עתיק-יומין

אנקי יהוה האלוהים
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

יַהֲוֶה וַאֲנָשָׁיו בַּמִּפְגָּשׁ עִם אַבְרָהָם

מסר אישי

אם אתה חושש מלהטיל ספק באמיתות העמוקות ביותר שלך, עליך לדעת שייתכן שהמידע הזה לא בשבילך.

אך אם החלטת להמשיך לקרוא, אז לפני שנתחיל לספר, קודם נסיר את חגורת הבושה. מתחילים…

יַהַוֶה מציג עצמו לאברהם

בספר בראשית, פרק י"ז, מתקיים המפגש הראשון של אברהם עם יַהַוֶה, בו הוא מתוודע ליַהַוֶה, שהציג עצמו לאברהם כאל שדי.

סֵפֶר בראשית, פרק י"ז, פסוק א', וַיְהִי אַבְרָם בֶּן-תִּשְׁעִים שָׁנָה וְתֵשַׁע שָׁנִים, וַיֵּרָא יַהַוֶה אֶל-אַבְרָם וַיֹּאמֶר אֵלָיו, אֲנִי-אֵל שַׁדַּי, הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים.

ביקור יַהַוֶה ואנשיו בְּאַלּוֹנֵי ממרא

בספר בראשית, פרק י"ח, מתואר שיַהַוֶה ואנשיו הגיעו כדי לבחון את סוגיית השמדת סדום ואמורה, ובדרך עצרו לבקר את אברהם ושרה בפעם השנייה.

הסיפור מתחיל בכך, שיַהַוֶה מגיע לעיר בְּאַלּוֹנֵי ממרא, והוא רואה מרחוק את אברהם יושב בפתח האוהל בסביבות שעות הצהרים. כאשר אברהם מרים את עֵינָו, הוא רואה שלושה אנשים חשובים מתקרבים לעברו, שאחד מהם הוא יַהַוֶה, הוא רץ לקראתם ומשתחווה לפניהם.

סֵפֶר בראשית, פרק י"ח, פסוק א, וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא, וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח-הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם. ב, וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא, וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו, וַיַּרְא וַיָּרָץ לִקְרָאתָם מִפֶּתַח הָאֹהֶל, וַיִּשְׁתַּחוּ אָרְצָה.

ביקור יַהַוֶה ואנשיו את אברהם ושרה

בספר בראשית, פרק י"ח, מתואר שאברהם מזהה את יַהַוֶה כאחד משלושת האנשים ופונה אליו כאֲדֹנָי, ומזמין אותם להישאר, לרחוץ רגלים, לנוח ומאוחר יותר להיכנס לאוהל ולאכול.

סֵפֶר בראשית, פרק י"ח, פסוק ג', וַיֹּאמַר אֲדֹנָי, אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, אַל-נָא תַעֲבֹר מֵעַל עַבְדֶּךָ. ד, יֻקַּח-נָא מְעַט-מַיִם, וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם, וְהִשָּׁעֲנוּ תַּחַת הָעֵץ.

שרה מזהה את יַהַוֶה וצוחקת

בספר בראשית, פרק י"ח, מתואר ששרה מזהה את יַהַוֶה ומיד מתחילה לצחוק, היא נזכרת במפגש הקודם שלהם, בהבטחה המוזרה שלו, שהיא בגילה המופלג עוד תיכנס להריון.

יַהַוֶה ראה את שרה צוחקת ושאל את אברהם, הַאִם שרה באמת לא מאמינה שהיא תלד גם בגיל מבוגר

סֵפֶר בראשית, פרק י"ח, פסוק י"ב, וַתִּצְחַק שָׂרָה בְּקִרְבָּהּ לֵאמֹר, אַחֲרֵי בְלֹתִי הָיְתָה-לִּי עֶדְנָה, וַאדֹנִי זָקֵן. י"ג, וַיֹּאמֶר יַהַוֶה אֶל-אַבְרָהָם, לָמָּה זֶּה צָחֲקָה שָׂרָה לֵאמֹר, הַאַף אֻמְנָם אֵלֵד וַאֲנִי זָקַנְתִּי.

יַהַוֶה נשאר ואנשיו עוזבים

בספר בראשית, פרק י"ח, מתואר שבעוד יַהַוֶה ואברהם משוחחים, 2 האנשים שהגיעו יחד עם יַהַוֶה נפרדים לשלום והולכים לכיוון סדום, כאשר יַהַוֶה נשאר להמשיך לשוחח עם אברהם.

סֵפֶר בראשית, פרק י"ח, פסוק כ"ב, וַיִּפְנוּ מִשָּׁם הָאֲנָשִׁים, וַיֵּלְכוּ סְדֹמָה, וְאַבְרָהָם עוֹדֶנּוּ עֹמֵד לִפְנֵי יַהַוֶה.

יַהַוֶה נפרד מאברהם

בספר בראשית, פרק י"ח, מתואר שלאחר שיַהַוֶה ואברהם מסיימים את השיחה, גם יַהַוֶה נפרד לשלום והולך מהמקום, וְאִלּוּ אברהם חוזר לשבת בפתח האוהל.

סֵפֶר בראשית, פרק י"ח, פסוק ל"ג, וַיֵּלֶךְ יַהַוֶה, כַּאֲשֶׁר כִּלָּה לְדַבֵּר אֶל-אַבְרָהָם, וְאַבְרָהָם שָׁב לִמְקֹמוֹ.

סיכום

כעת ניתן לראות ללא צל של ספק, שאכן יַהַוֶה היה חֵלֶק משלושת האנשים, שהגיעו למפגש הפיזי עם אברהם ושרה. אכן, המפגש שהתקיים בין יַהַוֶה אברהם ושרה היה מפגש חולין רגיל בין שני אנשים, פיזי לחלוטין. מי הוא אם כך באמת יַהַוֶה?

מְצָא אִזּוּן

חלק חשוב ממטרת חייך, כרוך בקבלת החלטות כיצד לבלות את זמנך. עם כל כך הרבה אפשרויות שעומדות בפניך, אתה עשוי לתהות כיצד להשיג איזון. אתה מרגיש את הלחץ להתמסר לעזרה לאחרים, ובכל זאת אתה שומע קריאה פנימית לטיפול עצמי.

יש לך אחריות וחובות למלא, אבל מה לגבי המחויבות שלך לנשמתך, ולדרך הרוחנית שלך? הדרישות השונות הללו אינן סותרות, אלא אם כן אתה מאמין שהן כך.

הם למעשה מצטלבים ומשתלבים בצורה מושלמת ביחד, אחד זורם לתוך השני כשהזריחה מובילה לשקיעה. הצעד הראשון במציאת איזון הוא לשמור על הלך רוח חיובי, אז קרא למלאכיך והשתמש בהצהרות כדי למלא את דעתך באהבה מרפאת.

אמור לעצמך, "החיים שלי מאוזנים לחלוטין כרגע. יש לי הרבה זמן לכל מה שאני רוצה, ואני נהנה ממגוון הפעילויות בחיי. כל תחומי האחריות שלי מתקיימים, ואני יכול להקדיש עצמי לכיף, מנוחה ופעילות גופנית".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)