מה המשמעות של הביטוי הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן? באיזו ארץ נמצא הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן? מה קרה לנהר שיצא מעדן להשקות את הגן? האם הזהב שנמצא בנהר הפישון, היה זהב באיכות גבוהה? האם נמצאו גם אבנים יקרות בנהר הפישון? איזו ארץ הקיף נהר הגיחון? איזו ארץ הקיף נהר החידקל? מדוע חשוב היה לציין את נהר הַפְּרָת? מדוע חשוב היה ליַהַוֶה הָאֱלֹהִים לגלות את מיקום מרבצי הזהב ואבני החן? איך מופיע הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן בלוחות השומריים? האם ייתכן שהסיפור על מִרְבְּצֵי הַזָּהָב בַּגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן, הועתקו מהלוחות השומריים?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

האמת מאחורי סיפורי התנך

עתיק-יומין

אנקי יהוה האלוהים
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

מִרְבְּצֵי הַזָּהָב בַּגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן

מסר אישי

אם אתה חושש מלהטיל ספק באמיתות העמוקות ביותר שלך, עליך לדעת שייתכן שהמידע הזה לא בשבילך.

אך אם החלטת להמשיך לקרוא, אז לפני שנתחיל לספר, קודם נסיר את חגורת הבושה. מתחילים…

הנהר המשקה את הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן

בספר בראשית, מתואר הנהר המשקה את הגן שנמצא במקום ספציפי בשם “עדן”, משם נהר זה הופרד לארבעה מקורות מים.

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י', וְנָהָר יֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת־הַגָּן, וּמִשָּׁם יִפָּרֵד וְהָיָה לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים.

הזהב בנהר הראשון הפִּישׁוֹן

כתוב ששמו של הנהר הראשון פִּישׁוֹן, הוא מתפתל בכל ארץ בשם חווילה שבאזור מזרח סודאן וצפון-מערב אתיופיה של ימינו, שבה מודגש שנמצא "זהב".

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י"א, שֵׁם הָאֶחָד פִּישׁוֹן, הוּא הַסֹּבֵב אֵת כָּל־אֶרֶץ הַחֲוִילָה, אֲשֶׁר־שָׁם הַזָּהָב.

הזהב ואבנים יקרות בנהר הפִּישׁוֹן

בכתובים מודגש שהזהב של הארץ ההיא הוא טוב, יש שם גם אבנים יקרות, הבדולח ואבן הַשֹּׁהַם. בדולח, היא אבן יקרה מזכוכית המכילה מתכת כבדה, לרוב עופרת. אבן אוניקס, בעברית אֶבֶן הַשֹּׁהַם, היא אבן חן שהיא סוג של כלקדון, קוורץ בעל גבישים זעירים, "קריפטו קריסטלים", גבישים מוצפנים.

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י"ב, וּזַהַב הָאָרֶץ הַהִוא טוֹב שָׁם, הַבְּדֹלַח וְאֶבֶן הַשֹּׁהַם.

הנהר השני הגִּיחוֹן

כתוב ששמו של הנהר השני הוא הגיחון, הוא מתפתל בכל ארץ כוש, בְּנוּבְּיָה שהתפתחה סביב עמק הנילוס, באיזור שנמצא היום בצפון סודאן ובדרום מצרים.

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י"ג, וְשֵׁם־הַנָּהָר הַשֵּׁנִי גִּיחוֹן, הוּא הַסּוֹבֵב אֵת כָּל־אֶרֶץ כּוּשׁ.

הנהר חִדֶּקֶל השלישי

כתוב ששמו של הנהר השלישי הוא החידקל, הוא עובר לאורך הצד המזרחי של אשור, באזור החידקל העליון, בעיראק של ימינו.

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י"ד, וְשֵׁם הַנָּהָר הַשְּׁלִישִׁי חִדֶּקֶל הוּא הַהֹלֵךְ קִדְמַת אַשּׁוּר.

הנהר פְרָת הרביעי

כתוב ששמו של הנהר הרביעי הוא הפְרָת.

בספר בראשית, פרק ב' פסוק י"ד, וְהַנָּהָר הָרְבִיעִי הוּא פְרָת.

הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן בלוחות השומריים הקדומים

"הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן" מופיע בלוחות השומריים הקדומים, "בסיפור הבריאה השומרי" בשם "דִּילְמוּן", "מקום השמש הזורחת" ו"ארץ החיים".

"הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן" בעלילות גילגמש, מסופר על אוּתְנַפִּישְׁתִים שלאחר התלאות הרבות שעבר, האל אֵנְלִיל התרצה ואף העניק לאוּתְנַפִּישְׁתִים ולרעייתו חיי נצח, ויישב אותם ב"דִּילְמוּן" שנחשב היה כגן העדן במסופוטמיה.

דִּילְמוּן מופיעה גם בסיפור הֶאֱפִּיק של האל אַנּקִּי אל המים והחכמה, ואשתו נִינחוּרסַנְג אלת הלידה, כמקום בו נוצרה בריאת העולם. אלה גרו בדִּילְמוּן אבל לא היו בו מים מתוקים, בעלי חיים והשדות לא נחרשו. נִינחוּרסַנְג מתלוננת באוזני אַנּקִּי על איכות העיר שהעניק לה, ואַנּקִּי מבטיח לה שינוי באומרו:

עוד היום, כאשר יעמוד אֻתוּ אל השמש, בשמיים, ייצאו מים מתוקים מן המעיינות הנובעים בארץ. משם יעלו-נא המים אל מאגרים גדולים, ומהם ישתו תושבי דִּילְמוּן, עירך, מים בשפע. בארות המים המרים שלך לבארות מים מתוקים יהיו! תהיה נא השעורה אשר לדִּילְמוּן רעננה, תמריה גדולים, ויבולה ישולש! ארץ תוּכְּרִיש תעביר לעירך דִּילְמוּן זהב ואבני ספיר, וארץ מֶלוּחַה תעמיס אוניות גדולות באבני אודם יקרות לְמַעֲנָהּ. ארץ מַרְחַשי תעניק לעירך דִּילְמוּן אבני חן וטופז, וארץ מָגֵן תיתן לה נחושת חזקה, מוצקה, ואבנים יקרות. ארצות הים יובילו לדִּילְמוּן גזעי עצים שחורים הראויים לבית המלך, ושבטי הנוודים יביאו לה צמר בשלל צבעים. ארץ עילם תעביר צמר משובח. העיר אוּר, במת המלכות, תעמיס אוניות גדולות בשעורה, שֻׂמְשׂוּם ובגדים מובחרים למען עירך. הים הרחב יעניק לה מן השפע שלו. עירך, דִּילְמוּן, תהא נא בית האוצר לחוף נמל הארץ!

סיכום

בתחילת ספר בראשית בפרק ב', במהלך "הסיפור השני" של הבריאה המופלאה של יַהַוֶה, לפתע פתאום מתחיל סיפור חדש. לפני שנים רבות, אי שם במקום מיוחד בשם "עדן" שבמסופוטמיה עירק, סֻפַּק לבני האדם "גן" שיענה על כל צרכיהם, אשר נקרא "הַגַּן-שֶׁבְּעֵדֶן".

אם כך, מדוע לפתע הסיפור בתנ"ך משנה פניו, וּמְסַפֵּר לנו על מיקומם הגיאוגרפי של מִרְבְּצֵי מינרלים מרכזיים, חווילה לזהב, אבן בדולח והַשֹּׁהַם. כמו כן, מדוע מודגש שהזהב שנמצא שם הוא ברמה גבוהה? נראה שמדובר על סיפור מוקדם יותר מהמופיע במקרא, שמקורו נלקח מ"הלוחות הקדומים".

תְּהַנֶּה מֵאֹשֶׁר אֲמִתִּי

יש בך אושר עמוק ומתמשך בתוכך. זו האנרגיה של הבורא, ניצוץ האהבה שהוא המקור והזהות שלך. אתה שמחה. כשאתה מרגיש מאושר, אתה מרוכז ואתה באמת עצמך. שביעות רצון היא אינדיקטור לכך שאתה בדרך הנכונה בזמן הנכון, גם אם אתה משנה את המסלול שלך תוך כדי. אושר אמיתי נובע מהיותך נאמן לעצמך, זה אומר כנות עצמית, אותנטיות ויושרה.

שים את הפוקוס שלך בלהיות אמיתי, במובן של להיות בעלים ולחיות את האמת שלך. במשך היום, עצר ושאל את עצמך, האם זה מתאים לי? ואיך אני מרגיש לגבי זה בכנות? כשאתה מודה בפני עצמך ברגשות וברצונות שלך, אתה זוהר בשלווה שקורנת מהאושר האמיתי שלך.

אמור לעצמך, "אני באמת שמח עכשיו, כי זו הזהות האמיתית שלי. הבורא ברא אותי בשמחה לנצח, ואני מודע לשביעות רצוני העמוקה והמספקת. אני מכבד את ההדרכה שהרגשות החיוביים שלי נותנים לי".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)