מדוע חשוב לפתח את האמפתיה? איך אמפתיה מסייעת בעסקים ובעבודה? מָהֵם הבסיסים של מיומנות האמפתיה? מָהֵם שלוש הדרכים להגביר אמפתיה? מה ההבדל בין אמפתיה לסימפטיה? איך ומתי ניתן לתת עצות אמפתיות לאחר? איך קריאת ספר מפתחת את האמפתיה? איך הקשבה לָאַחֵר מפתחת את האמפתיה? איך קבלת השונה מפתחת את האמפתיה?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

מבוסס על מסר מתרבויות קדומות

עתיק-יומין

בראשית ברא הבורא
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

מְיֻמָּנוּת הָאֶמְפַּתְיָה-סוֹדוֹת הָאֶמְפַּתְיָה אוֹ הַסִּימְפַּטְיָה

מסר אישי

אם אתה חושש מלהטיל ספק באמיתות העמוקות ביותר שלך, עליך לדעת שייתכן שהמידע הזה לא בשבילך.

אך אם החלטת להמשיך לקרוא, אז לפני שנתחיל לספר, קודם נסיר את חגורת הבושה. מתחילים…

מקרא

① בחלק הראשון התפרסם "תקשורת בין אנשים".
② בחלק השני הפרסם "מיומנות האמפתיה".
③ בחלק השלישי התפרסם "חיזוק העצמי והחסד לאחרים".
④ בחלק הרביעי התפרסם "אמפתיה בחוסר הסכמה".
⑤ בחלק החמישי התפרסם "פיתוח הטלפתיה".
.

מיומנות אמפתיה

בעסקים, בעבודה, אנשים זוכרים איך אתה גורם להם להרגיש, וזה אחד הדברים שלמדתי. אם אתה מתייחס לָאַחֵר בכבוד, אם אתה מתחשב באחר, במיוחד למישהו שסובל.

אם אתה בא ממקום שווה, עם חמלה כלפי אותו אדם, ודואג לאותו אדם, ותנסה לעזור לאדם וּלְסַפֵּק לו פתרונות, אותו אדם תמיד יזכור את זה, זו מיומנות נלמדת שאתה צריך לנקוט בפעולה.

עיסוק באמפתיה, או עיסוק ביכולות אמפתיות דורש חילופי אנרגיה. אז אתה לא יכול פשוט לשבת בְּחִבּוּק ידיים, ולתהות על מה שהולך לקרות לאדם זה, או לחשוב על פתרונות בראש שלך, ולא לשתף אותם, זה יותר ברמת סימפטיה.

אבל אמפתיה אמיתית, היא באמת עובדת ומחדדת את הכישרון, ביכולת לתקשר אחד עם השני.

אתה צריך לזכור, לפעמים כשאתה מְתַקְשֵׁר עם מישהו שסובל, הוא לא תמיד רוֹצֶה עצה, אם אתה שם לב לזה. לפעמים זה נראה שאתה נותן להם עצות, ובעצם אתה מייאש אותם, לפעמים אפילו בצורה מוזרה.

להפוך לאמפתיה אמיתית ולעסוק בכך, אתה באמת צריך ללמוד איך לתת עצות לאנשים, ובאילו טכניקות אתה יכול להשתמש כדי לתת עצות.

במילים אחרות, זה דוגמטי, שאתה נותן את העצה הזאת, אתה צריך לקבל את זה, האם היית צריך לעשות את זה, או מעולם לא היית צריך לעשות את זה, ואולי זו לא הדרך לתת עצות אֶמְפַּתִיוֹת.

לתת עֵצוֹת אֶמְפַּתִיוֹת אומר, שאני מבין שאתה סובל עכשיו, שִׂים לב אני יודע שאתה כואב, אתה הולך לעבור את זה ואנחנו נעבור את זה ביחד. בואו נחשוב על כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות בשבילך, כדי שתצא מהמצב הזה.

מה אנחנו יכולים לעשות? תמיד עליך לנסות לשלב את עצמך בזה, אז זה לא רק שאתה מסתכל מלמעלה, או מזלזל באדם הזה, אלא אתה בעצם לוקח חלק בסבל אתו, ומנסה לעזור לו להבין איך למצוא פתרון.

פעמים רבות לגרום להם לדבר ולהגיב, זה עוזר להם להתחיל לזהות את הפתרון, שהם חיפשו בעצם כבר בתוכם, ואתה רק סוג של מחזק ועוזר להם עם זה, ומעודד אותם לעשות את השינוי על מה שזה לא יהיה.

תמונה: Om Swami

3 דרכים להגביר אמפתיה

אתה אולי אמפתי, אבל תמיד יש דרכים לשפר את המיומנות הזו, כדי להועיל לעצמך ולאחרים. להלן 3 דרכים להגביר את האמפתיה, תוך שיפור הרווחה הכללית לעצמך, ולמי שאכפת לך מהם.

לקרוא, על ידי קריאת ספרים אתה נכנס לעולם אחר, ולומד תרבויות חדשות, מנהגים וחוויות אנושיות. זה פותח את דעתך לקבל אחרים, שהם שונים ממך ואיך הם חושבים על דברים.

כשאני לוקח את המסע לתוך הספרים, אם אני קורא את הלוחות השומרים, זו היסטוריה קדומה. אבל אני נכנס למוח של הכותב האמיתי, ואני חוֹוֶה את הדמויות שנמצאות שם, או אנשים שמדברים עליהם שם, אני חווה את זה מֵרָמָה אמפתית שבה אני ממש מרגיש את הרגשות שלהם.

בזמן שאני קורא את הסיפור, אני מרגיש את הניצחון שלהם, בחלק מרגיש את הנפילות שלהם, ואני ממש מרגיש את זה. על ידי כך, זה לוקח אותי לתרבויות שונות, מציאויות שונות, ז'אנרים שונים, ואני חוֹוֶה גזעים שונים.

אני חווה את החיים מנקודות מבט שונות, בין אם הם עשירים ובין אם הם עניים. אני מקבל את כל המידע הזה, ובאופן אמפתי אני מנתח את הכול, וזה הופך אותי לאדם הרבה יותר עגול.

כשאני מתמודד עכשיו עם דברים בעולם האמיתי, פתאום עכשיו יש לי את הכישורים האלה, שחיפשתי רק דרך הקריאה.

להקשיב, על ידי הקשבה אקטיבית למה שיש לאחרים לומר, אנו מפתחים הבנה טובה יותר של המחשבות והרגשות שלהם.

זו בעיה גדולה שיש לרבים מאיתנו, אנחנו לא מקשיבים. כאשר למישהו יש בעיה, או דילמה או מצב, או עובר משהו, פעמים רבות הוא רק רוֹצֶה לדבר, ואתה צריך להיות האדם שמקשיב.

לפעמים רק להקשיב להם ולתת להם אוויר, זה ייתן להם את היכולת, לעזור להם לנקות את הטראומה הזו מגופם.

כשהם מדברים מה שהם מנסים לעשות, זה שהם מנסים לְפַנּוֹת קצת מקום בגוף שלהם, הם רוצים. הם צריכים עוד מקום, שמילאו עד לפסגה עם דרמה טראומה, או מה שזה, לא משנה מה שמציק להם, מה שלא תהיה הבעיה, שאין להם יותר מקום לקחת שום דבר חדש.

ובגלל שהם מלאים במרחב שלהם, הם מנסים לשחרר אותו, ובאמצעות שחרורו הם מדברים, הם מדברים אליך למשל, או עם מישהו אחר.

באמצעות תהליך הדיבור הזה, הם באמת מנסים לְפַנּוֹת מקום, ולהביא את המרחב הזה, להביא את הטראומה הזו, ולפנות את המרחב כדי שהם יוכלו לקלוט מידע חדש.

הם יכולים לקבל בְּהִירוּת, הם יכולים להיפטר מֵחֵלֶק הכאוס, ודרך האמפתיה להמשיך, ואז למצוא פתרונות, זה מה שהם באמת מנסים לעשות.

אם אתה ממשיך לנתק אותם, אם אתה ממשיך להפריע למסלול המחשבה שלהם, אם אתה ממשיך לעצור אותם, ולהציע הצעות חדשות לפני שהם יכולים לסיים מחשבה.

כל מה שאתה עושה בדרך הזאת, זה לתסכל אותם עוד יותר, לגרום להם שוב ליצור עוד טראומה, ועוד דרמה על ידי אי הקשבה.

אז אתה צריך להיות מאזין טוב מאוד, תקשיב לאנשים, תן להם לקבל את מלוא תשומת הלב, תן להם להשמיע את ההצהרה המלאה שלהם, כל מה שהם מנסים לבטא במלוא מחשבתם.

כל מה שהם מנסים להעביר, תן להם להוציא את זה, תן להם לקשקש קצת, וכשנמאס להם לקשקש ולדבר, והם נושפים נשיפה עמוקה ושואפים, אז אתה יכול להתערב, ולאפשר להם לשמוע את זה.

אתה צריך למצוא את מקומות המפתח להכניס את המחשבות שלך על זה, ובעיקר להישאר מעודד.

קבלת הבדלים, לא כולם חושבים אותו דבר. לכולנו יש אמונות ועמדות שונות. ללמוד לקבל את ההבדלים, זה גורם לנו להיות פתוחים יותר לתמוך באחרים, ולהציע להם עזרה.

אז כולם רואים דברים מנקודות מבט שונות, בחזרה אל תורת היחסות. אם אני עומד על אָלֵגוֹרְיַת העולם האמיתי, אני עומד בצד החיצוני של מסילת רכבת, וצופה ברכבת שעפה על פָּנַי, היא נעה כמו 100 ק"מ לשעה, היא עפה לידי ואני יכול להרגיש את הרוח ואת הבריזה, ואני יכול לראות את העלים מתעופפים על הקרקע, והרכבת טסה ממש.

אבל בתוך הרכבת, האנשים מבפנים מורגלים, הם חווים שַׁלְוָה נחת ורוגע, הם יכולים להיות עם האוזניות שלהם ולהאזין לצלילי מדיטציה, הם יכולים לשתות וללגום תה, ולנהל שיחה נהדרת ולצחוק, הם אפילו לא ירגישו את המהירות.

אז כל אדם חוֹוֶה את החיים מנקודות מבט שונות, ועלינו להבין ולקבל שלכל אחד יש נקודות מבט שונות על דברים. אתה יכול למצוא דרכים נוספות לקיים איתם אינטראקציה, כאשר הם עוברים משהו ולהשתמש ביכולות אמפתיות, לנסות באמת לגעת בהם בצורה שהיא ברמה שלהם, או שהם מרגישים, שהם באמת מבינים אותך, או שהם מרגישים שאתה רואה אותם.

אתה יודע שזה באמת דרך לפתח ולומר את זה, שהם באמת מרגישים שהאדם הזה רואה אותי, הוא מבין אותי, הוא רואה את מה שאני, מה שאני עובר, הוא מתייחס, הוא יכול להתייחס אליי, ואני יכול להתייחס אליו חֲזָרָה, לכן זה מאוד מאוד חשוב.

בחלק ההמשך יתפרסם "חִזּוּק הָעַצְמִי וְהַחֶסֶד לַאֲחֵרִים".

תְּהַנֶּהָ מֵהָאֵנֶרְגִּיָּה הַגְּבוֹהָה בְּיוֹתֵר

מקור האנרגיה שלך הוא הבורא שבתוכך, והכוח הזה זמין ללא הרף כדי לרומם את רוחך בכל פעם שאתה צריך דחיפה. אתה יכול להתחבר אליו פשוט על ידי עצימת עיניים, התמקדות בפנים, נשימה עמוקה והחזקת הכוונה שלך.

כשאתם מפנה את תשומת הלב שלכם פנימה, דמיין כדור אור יפהפה שפולט כל הזמן אנרגיה כמו השמש. תחנת הכוח הזו בתוכך מוכנה תמיד להגדיל את רמות האנרגיה שלך, תוך שימוש רק באהבה טהורה וטבעית כדלק שלה, המתחדשת כל הזמן.

אתה תרגיש מתחדש רק על ידי התמקדות במקור הזה, ותוכל לשאוף את האנרגיה שלו כלפי מעלה ודרך הגוף שלך. כשאתה מתחבר לאנרגיה הפנימית שלך, אתה עובד עם הכוח הגבוה מכולם.

אמור לעצמך, "רמת האנרגיה שלי תמיד גבוהה, ואני יכול לתת לעצמי דחיפה טבעית בכל עת שאבחר. כל מה שאוכל אי פעם להזדקק לו מגיע מהבורא מבפנים. אני מלא אנרגיה אלוהית ומושלמת".

מסר מלאכי אישי

מנטרה מקודשת אנרגית רא ותות

אַה מַא-אַה-טוּ טֶא-בִּי נוּ-פּוּ אִישׁ-קוּ נֶא-מוּ טוּ-פׇא-נׇה נֶא-בֶּא שֶׂא-טֶא-רוּ

"הצדעה לניצוץ האלוהי השוכן בתוך נשמתי, הריבון של כל היצירות, השתקפות האלוהות הנצחית"

בכל פעם שחשש או פחד נוקש בדלת ליבנו, נאמר "אני אור, אני חופשי, אני אחד עם המקור הבורא". יהי רצון שאהבה ואור ינחו את דרכנו, להתעלות משותפת לכדור הארץ ולעולם חדש.

amen peta

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

5/5 - (1 vote)