מָהֵם הערכים למשא ומתן הוגן? הַאִם מותר לקבל דבר מה בחינם? הַאִם עִסְקָה צריכה להיות תחרותית או יצירתית? מה יחסי הגומלין ההוגנים בין מעסיק לעובד? מָהֵם הקריטריונים לטכניקת יצירת עושר? מהי ההתייחסות הנכונה לחומר המחשבה? איך מביא הבורא עצמו באדם? מַהִי תפיסת הבורא לעושר האדם? הַאִם הבורא מחפש עֹנִי והקרבה עצמית, כדי לְרַצּוֹת אותו? איך ניתן ליצור את הגשמת הרצון?

"דַּע מֵאֵיפֹה בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, יַעַן כִּי הִזָּכְרוּתְךָ בְּהִתְעַלּוּתְךָ".

החשיפה שלך עם המידע אינה מקרית. החיפוש שלך אחרי אמת, ומשמעות עמוקה יותר הובילו אותך לכאן. אולם זכור, האמת אינה מחוצה לך היא מגיעה מתוכך, יש במציאות הזו יותר ממה שאומרים לך. כולנו שואלים את עצמנו בסתר את אותן השאלות, מי אנחנו? למה אנחנו כאן? ומה הייעוד שלנו?

הסודות להעצמה אישית

עתיק-יומין

מדע ההתעשרות והאושר
ההיסטוריה הנסתרת של היקום

”כאשר עבר והווה נפגשים ויוצרים מציאות…“

כֵּיצַד הָעֹשֶׁר בָּא אֵלֶיךָ

מסר אישי

אם אתה חושש מלהטיל ספק באמיתות העמוקות ביותר שלך, עליך לדעת שייתכן שהמידע הזה לא בשבילך.

אך אם החלטת להמשיך לִקְרֹא אוֹ לִצְפּוֹת, אז לפני שנתחיל לספר, קודם כל נסיר את החותם מעל כתבים אזוטריים נסתרים. מתחילים…

משא ומתן הוגן

כאשר נטען שאין להתמקח, אין הַכַּוָּנָה שאסור לנהל משא ומתן בכלל, או שאתה מעל לצורך לסחור עם עמיתיך בני האדם. הכוונה שאין לסחור עמם בדרך שאינה הוגנת. אסור לקבל דבר מה בחינם, אולם רצוי להעניק לכל אדם יותר מכפי שקיבלת ממנו.

אינך יכול לתת יותר מכפי שלקחת בערכים כספיים, אולם אתה יכול לתת יותר תמורה מבחינת התועלת, בהשוואה לערך הכספי שקיבלת. ייתכן שֶׁעֵרֶךְ הנייר, הדיו, וכל חומר אַחֵר במאמר זה אינו שווה את האנרגיה שהקדשת עבורו, אולם אם הרעיונות שֶׁמֻּצָּעִים בו מביאים לך התפתחות אישית ושפע, הרי שלא הוטעית על ידי אלה שהגישו לך אותו. בְּמֻשָּׂגִים של תועלת, הם נתנו לך ערך גדול בעבור סכום אנרגיה קטן.

הבה נניח שברשותנו תמונה שצוירה על ידי אחד מגדולי הציירים, ואשר בְּחֶבְרָה מְפֻתַּחַת עֶרְכָּה אלפי דולרים. ניקח אותה לאחד האיים, ובאמצעות "תרגילי שיווק" נשכנע את אחד הילידים המקומיים לתת לנו בעבורה פרוות בשווי של $500 . למעשה הִטְּעֶנוּ אותו, כי אין לו כל צורך בתמונה. אין בה כל תועלת עבורו, והיא לא תוסיף דבר לחייו.

אבל נניח שניתן לו רובה בשווי $50 כנגד הפרוות. זוהי עסקה טובה מבחינתו. יש לו שימוש לרובה. הוא יאפשר לו להשיג פרוות רבות ומזון רב, כלומר יוסיף לחייו בכל דרך אפשרית ויעשיר אותו.

כאשר עוברים מהמישור התחרותי למישור היצירתי, יש לסרוק את הפעולות העסקיות בקפדנות רבה. אם מסתבר, שאתה מוֹכֵר למישהו דבר מה שאינו מוסיף לחייו יותר מהדבר אותו נתן לך בתמורה, אזי עליך להפסיק זאת. אינך חייב לנצח אף אחד בעסקים. אם אתה עוסק בעיסוק שתכליתו לנצח אנשים, צא משם מיד.

עליך לתת תמיד תמורה גבוהה יותר מכפי שגבית בְּכֶסֶף. אז ורק אז תוסיף ערך לעולם בכל טרנסקציה עסקית שתבצע.

אם אתה מעסיק עובדים, עליך לדרוש מהם תמורה רבה מהשכר שהם מקבלים, אולם רצוי שתארגן את העסק שלך כך שיפעל על פי עיקרון הקידום, כך שכל עובד שמבקש לעשות זאת יוכל להתקדם מעט בכל יום.

העסק שלך יכול להוות בדיוק מה שמידע זה מהווה עבורך. עליך לנהל את העסק כך שיהווה מעין סולם עליו יוכל כל עובד לטפס, כדי להעשיר את עצמו. אִם ניתנה לו האפשרות, ולא נוצלה, אין זו אשמתך.

יצירת מציאות

לבסוף, רק מכיוון שאתה מסוגל לברוא את העושר שלך מתוך החומר נטול הצורה שמחלחל לכל הסביבה, אין זאת אומרת שהדבר ייפול עליך כך לפתע מהאטמוספירה וילבש צורה לנגד עיניך.

למשל, נניח שאתה מעוניין במכונת תפירה. אין עליך להטביע את המחשבה על מכונת התפירה בחומר החשיבה, עד שהמכונה תתהווה מֵעַצְמָהּ ללא מגע יד אדם, ותופיע בחדר בו אתה יושב או בכל מקום אחר. אם אתה מעוניין במכונת תפירה, היצמד לתמונה המנטלית שלה מתוך ודאות, שהיא אכן מתהווה ונמצאת בדרכה אליך.

לאחר שיצרת את המחשבה, תֵּן אמון מוחלט נטול ספקות שמכונת התפירה נמצאת בדרכה אליך. לעולם אל תחשוב עָלֶיהָ וְאַל תדבר עליה בכל צורה אחרת אלא בוודאות שהיא אכן מגיעה. התייחס אליה כאילו היא כבר שלך.

היא תגיע אליך בכוחה של התבונה העליונה שפועלת על מוח האדם. אם אתה מתגורר במדינת ישראל, ייתכן ויהיה צורך לֶעָרֵב אדם מארה"ב או מיפן שיבצע עסקה מסוימת, שתניב את הדבר שאתה רוצה. במקרה כזה, העסקה תביא תועלת לאותו אדם ולך באותה מידה.

אל תשכח, אף לא לרגע, שחומר החשיבה עובר בַּכֹּל, נמצא בַּכֹּל, מתקשר עם הַכֹּל, ויכול להשפיע על כֹּל דבר. שאיפתו של חומר החשיבה לחיים מלאים וטובים יותר, היא גרמה ליצירת כל מכונות התפירה שכבר נוצרו, והיא יכולה לגרום ליצירת מיליוני מכונות נוספות, ואף תעשה זאת, בכל עת שהאדם יפעל בכוח הרצון והאמונה באותה דרך מסוימת.

אין ספק שתוכל לקבל מכונת תפירה לביתך, ממש כפי שתוכל לזכות בכל מה שדרוש לְךָ לֶשֶׁם קידום חַיֶּיךָ וְחַיֵּי אחרים.

אל תהסס לפני שאתה מבקש דברים גדולים. החומר הראשוני מבקש לממש את עצמו דרכך ככל שיוכל, ומעוניין שיהיה לך את כל הדרוש כדי שתחיה חיים של שפע.

אִם תקבע בהכרתך את העובדה, שהרצון להתעשר תואם את רצונו של הכוח העליון לביטוי שלם ומלא יותר, אזי אמונתך תהפוך בלתי מנוצחת.

ביטוי הבורא באדם

פעם אחת נראה ילד קטן יושב ליד פסנתר, מנסה לשווא להפיק אי אלו צלילים הרמוניים מבין המקשים. נראה צערו ותסכולו על שאינו יכול לנגן מוזיקה ראויה. הילד נשאל מהי סיבת עלבונו, והוא השיב, "אני יכול לחוש במוזיקה בתוכי, אבל אינני מצליח להניע את אצבעותיי כהלכה."

המוזיקה שבתוכו הייתה הדחף של החומר הראשוני, דחף שהכיל את כל אפשרויות החיים. כל מה שהיה קשור למוזיקה ביקש להתבטא דרך אותו ילד.

הבורא, הישות העליונה, מנסה לחיות, לעשות וליהנות מדברים דרך האנושות. הוא אומר, "אני רוצה ידיים שיבנו מבנים נפלאים, ינגנו הרמוניות מופלאות, יציירו ציורים מרהיבים. אני רוצה שרגליים ירוצו לעשות סידורים, עיניים יחזו ביופי שלי, לשונות ידברו אמת רבת עוצמה וישירו שירים מלבבים," וכן הלאה.

כל האפשרויות מְבַקְּשׁוֹת ביטוי דרך בני אדם. הבורא רוצה שמי שניחן בכישרון מוזיקלי יהיה לו פסנתר או כלי אחר, וגם כל האמצעים הדרושים לטיפוח מלא של כישרונותיו.

הבורא רוצה שמי שיכול להעריך יופי יוכל להקיף את עצמו בדברים יפים. לזה שיכול להבחין באמת תינתן הזדמנות לנסוע ולהתבונן. הוא רוצה שֶׁאֵלֶּה שיודעים להעריך בגדים ילבשו בגדים נאים, ואלה שיודעים להעריך אוכל טוב ייהנו ממזון משובח.

הבורא רוצה את כל אותם דברים כי הוא עצמו נהנה ומעריך אותם. זוהי בריאתו. הבורא מעוניין בעצמו לנגן, לשיר, ליהנות מהיופי, לטעון לאמת, לִלְבֹּשׁ בגדים נאים, ולאכול מזון משובח. כלומר, נאמר, "הבורא הוא הפועל בכם גם שתרצו וגם שתפעלו כטוב בעיניו".

הרצון לעושר הוא אינסופי והוא מבקש לבטא עצמו בך, כפי שחיפש למצוא ביטוי בילד הקטן שליד הפסנתר.

אז אַל לך להסס מלבקש דברים גדולים. חלקך הוא להתמקד ולבטא את רצונך בפני הבורא.

מִשֶּׁאָלַת שפע ולא מִשֶּׁאָלַת חוסר

רוב האנשים מוצאים את הרעיון, שהרצון לְעֹשֶׁר הוא אינסופי ושהוא מבקש להתבטא בהם כקשה לעיכול. הם מחזיקים בדעה הישנה שהעוני וההקרבה העצמית מְרַצִּים את הבורא. הם מסתכלים על העוני כחלק מתוכנית, כצורך של הטבע.

לדעתם, הבורא סיים את מלאכתו, ועשה כל שביכולתו, ורוב האנשים צריכים להישאר עניים כי אין מספיק לכולם. הם כל-כך נצמדים למחשבה שגויה זו עד שהם חשים בושה לבקש לעצמם עושר. הם מנסים שלא להזדקק ליותר מאשר מתי מעט, כמות צנועה שתספיק להם רק כדי לחיות פחות או יותר בנוחיות.

מקרה של תלמיד אחד שנאמר לו, שעליו להעלות במוחו את תמונת הדברים בהם הוא חושק, כדי שהמחשבה היצירתית שלהם תוטבע בחומר נטול הצורה. הוא היה אדם עני מאד, חי בבית שכור, השתכר למחייתו מיום ליום, ולא יכול היה להכיל את העובדה שכל העושר שייך לו.

וכך, לאחר שהרהר בדבר, החליט שמה שדרוש לו זה שטיח חדש ותנור פחם שיחמם את ביתו בחורף. הוא מילא אחר ההוראות, וקיבל את אותם חפצים בתוך חודשים.

אז הבין אותו אדם שלא ביקש די. הוא סרק את הבית בו חי, ותכנן את כל השיפורים שברצונו להכניס. הוא הוסיף, באופן מנטלי, חלון צרפתי כאן ועוד חֶדֶר שם עד שתמונת הבית האידיאלי הושלמה במוחו, ואז עבר לתכנן את הרהיטים.

כשהוא נצמד לתמונה שבמוחו, החל לחיות בדרך המסוימת ולנוע לְעֵבֶר מה שביקש להשיג, כיום יש לו בית אותו בנה על פי הצורה המנטלית שלו. כעת, לאחר שאמונתו התחזקה, הוא עומד להשיג דברים גדולים עוד יותר.

משאלתו התקיימה לפי אמונתו, וכך זה גם אצלך – ואצל כולנו.

"תֵּן לַזֶּה לָבוֹא אֵלֶיךָ"

בִּמְקוֹם להיאבק כדי להשיג את רצונותיך, הירגע ותן להכול לבוא אליך. אתה לא צריך להתאמץ כדי למצוא את מה שאתה מחפש, פשוט הַחְזֵק בחזון ברור שהוא כבר שלך, שְׁמֹר על האמונה שהוא מגיע אליך בקלות וללא מאמץ, ופעל לפי ההדרכה שתקבל.

היום, עזוב את הגישות למילוי צרכיך. הֱיֵה כמו הַדַּיָּג החכם המשתמש בפיתיון מתאים, במקרה זה מַחְשְׁבוֹתֶיךָ הצלולות. הַשְׁלֵךְ חוט לתוך האגם, המקביל לפעולת הענקת רצונותיך לרוח, וחכה בסבלנות לקבלת תגמול.

קְבַע מה אתה רוֹצֵה, וְהָבֵן שכל עוד אתה מחפש את הפריט הזה, אתה שולח איתות שאין לך אותו. אז תּוֹדֶה לַיְּקוּם, ותרגיש רַב תודות על העובדה שכבר קיבלת את משאלתך. תהליך זה יניב את ביטוי רצונך, לעיתים קרובות בצורה העולה על צִפִּיּוֹתֶיךָ.

כְּתֹב תיאור מפורט של מה אתה רוֹצֵה היום, וַחֲתֹם עליו עם "תודה". מלא ליבך ברגשות הכרת תודה, ותהנה מתגובה מהירה שאתה מקבל מהיקום.

הצהרה להעצמה, "נתתי לדברים לבוא אלי. אני משליך את רצונותיי לפני, מאפשר להם לחזור אלי בצורה חומרית. אני מרגיש הכרת תודה, לפני ואחרי התגשמות משאלותיי."

הצהרה להעצמה

מדע אזוטרי להתעשרות ואושר

מבוסס על מידעים קדומים ממקורות שונים, המשלבים תבונה אינסופית של היקום עם תוכנית פעולה מעשית, צעד אחר צעד.

"מדע ההתעשרות והאושר" תופס מקום ייחודי, בספרייה הגדולה של ספרי ההדרכה האזוטריים לעושר ואושר. הוא מְשַׁלֵּב רעיונות על פרנסה נכונה, וחשיבה חיובית ורוחניות עם הצעות קונקרטיות למתן הצהרות חיוביות.

רוחניות היא מהות ולא פעולה. אם אתה מתאמץ לנקוט בפעולות כדי להפוך לישות רוחנית, המוח יעכיר ויחשיך את הנר שלך, בניגוד מלסוכך ולהגן עליו. אולם, אם בִּמְקוֹם תתאמץ בלשרת את האחר, פשוט להעניק ולשמח אחרים, הנר שלך יישאר דולק, ויָפִיחַ בך ניצוצות אושר.

אהבה ואור
נ.נאור

מצא אותנו במדיות השונות, לחץ על האייקון

דרג בבקשה את המאמר