מה משמעות הפסוק הידוע לכול בראשית ברא אלוהים? מהו עולם נסתר ונגלה? מהו האור והחושך? מהי תאורית המפץ הגדול? מה יכול ליצור לנו זרימה בחיים?

שלום לכם,

לכל התחלה יש את הבסיס, שמייצר את היכולת להתניע, את המהלך ההתפתחותי הבא. ההתחלה שמוכרת לנו מיוצגת בפסוקים "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ, והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום, ורוח אלוהים מרחפת על פני המים, ויאמר אלוהים יהי אור, ויהי אור".

ממה מורכבת הבריאה ומהי מטרתה? 
הבריאה המוכרת לנו מתחלקת לשני דברים, שהם האור ומולו החושך. האור מוצאו מרצון התפתחות, שקיים במערכת שמחפשת כל הזמן את השלמות, ברגע שמגיעה לשלמות, היא מתפרקת ויוצרת שוב חוסר שלמות וחוזר חלילה, וכול זאת בכדי לייצר התפתחות מתמדת. במדע מגמה זו יצרה את תאוריית המפץ הגדול, וכשההתפתחות תסתיים, השלמות תבצע שוב מפץ למצוא  שלמות חדשה. כלומר כל סיום הוא התחלה חדשה.

כיצד מתואר תהליך ההתפחות?
שלב הבריאה המתואר בספר בראשית מביא נקודת שינוי במצב קיים. האור סיים התפתחות והחל תהליך ניפוץ ליצירת חוסר שלמות מחודשת. בכול פעם שבריאה חדשה מתחילה, עליה לפלס דרכה דרך שדות החושך הקבועים שנמצאים בכול מקום. כל בריאה חדשה שנוצרת היא על בסיס ההישגיות שהושגה בבריאה שהסתיימה. כלומר, לכל בריאה מטרה שונה, והמשאבים והחוקים שמלווים אותה שונים.

מה ההבדל בין רצון החושך לרצון האור?
שדות החושך אינם פעילים אלא סבילים, לא קיים בהם רצון התפתחות. החושך מבטא את רצון ההישרדות והשמירה על הקיים. האור יוצר את היכולת ההתפתחותית, והחושך מבטא את חוסר היכולת והנצחת המצב. בגלל השוני הגדול במטרות ביניהם, תמיד יהיה מאבק בין האור לחושך. אלוהים בהגדרתו המורחבת, הינו שדה אנרגיה נרחב שמסוגל לממש אנרגיות מסוגים שונים. כלומר, כל מצב של מחשבה, והבעת רצון התפתחותי. רוח האלוהים מייצגת את היכולת האנרגטית הטמונה ברוח, לשליטה בחומר. ההתחלה המופיעה יצרה את היש והנגלה ברמת החומר, ואת המרכיב הראשוני שיוצר את החומר ברמת הנסתר. חומר הוא עולם נגלה ורוח הוא עולם נסתר, שני מרכיבים אלה ניתן לראות אותם, במידה והעין המתבוננת יש לה את טווח הזיהוי, שיכול לשלב בין שניהם.

במה מתבטא ההבדל בין ארץ לשמים וההמאבק בין אור לחושך?
כשהבריאה יצאה לדרכה, ההבדל שנעשה בין אָּרֶץ לשמיים, מרמז על שני סוגי סרגל תדרים, שבהם השתמש האלוהים כדי לייצר את הבריאה. שני הסרגלים האלה התפתחו, ואנו מתייחסים לאלוהים כקוטב חיובי וקוטב שלילי. ברגע שנקודת ההשקה תימצא, והיכולת לנתב בין תדרי הרוח לתדרי החומר תהיה מובנת, הבריאה תסיים את המהלך ותצא לדרך חדשה. עלינו לדעת, שדות החושך לא יכולים לעצור את התפתחות הבריאה, אלא רק להפריע.   המאבק הקיים בין אור לחושך, מסמל רצון מול חוסר רצון, ככול שהרצון מפותח ומקדים בהתפתחות את החוסר רצון, הדרך מהירה וקלה יותר.

לסיכום
המערכות הקיימות כיום המדברות על חוסר עשייה עצמאית, משוות תדר עם שדות החושך, מכיוון שהדבר מגיע במסווה של נוחות. לעומתם אלה שבעשייה, דבר זה גורם להם לחוש טוב עם המידע ולהפנימו. כל אחד שמנהל דרכו בחוסר עשייה עצמאית,  משווה תדר עם שדות החושך מבלי שהוא מודע לכך, והוא תורם לעיכוב והפרעה בהתפתחות הכוללת.

נאור נאור

דרג בבקשה את המאמר