מהו הקשר בין ביטוי הקול בדיבור לחוויות החיים? צורת הביטוי בשיחה על מה היא מצביעה?
הסבר על מידע מ-"הכוח הבורא"

מערכת הקול

מערכת הקול הנמצאת בגרון, הוא כלי בו נעשה שימוש לדיבור או להפקת צלילים, המערכת עובדת ונשלטת על ידי האוויר. אוויר הבא במערכת הגרון מייצר תנודה ותדר שהופך לרטט, לתנועה ותנודה במיתרי הגרון ומהמיתרים מופק הקול.

התדר והקול המופק הוא כמערכת שמע, רמקולים של תהליכים המועברים על ידי הקול וכמשדר שבעזרתו האדם מתקשר בין העצמי לבין הסביבה. בתהליך עבוד הקול גם התקשורת מופקת ומאפשרת את התבטאות האדם, בהתאמה לחתימה האישית בתסריט של מערכת הגרון והקול.


ביטוי הקול

  • אדם המגיע לתסריט חיים המורכב ממערכת של מים ואדמה, יישום מהרגש, הביטוי האווירי המחשבתי יהיה ברמה הרגשית, ביטוי הקול יתבטא בצליל ובגוון רגשי.

  • אדם המגיע לתסריט חיים המורכב ממערכת של אוויר ואש, מחשבה הישגית, הביטוי יהיה במערכת משימתית ולצורך מסוים אותו הוא הביא.

  • אדם המגיע לתסריט חיים המורכב ממערכת של אוויר ואדמה, יישום ממחשבה, הביטוי והקול יהיה דרך ההבנה, בחקירה של תהליך ויישום מתוך הבנה תיאורטית.

  • אדם המגיע לתסריט חיים המורכב ממערכת של אוויר בתוך אוויר, מחשבה בלבד, במערכת לא יהיה קול, הוא יהיה כאילם או כאוטיזם, משום שאוויר עם אוויר יוצר את האילמות כחלק מהחתימה על התסריט חיים.


תפקוד מערכת הקול

מערכת הגרון פועלת בצורה נכונה כאשר האדם מאפשר לעצמו להתבטא כלפי חוץ ומביע עצמו בצורה חופשית. לעיתים מערכת הגרון נחנקת, אין בה את הביטוי ונעצרת בשל הדברים שהאדם מכפיף על עצמו, אלה יוצרים את המחלה והקלקול.


התבטאות בדיבור

בזמן דיבור האוויר נכנס ומביא עצמו לידי ביטוי במיתרי הקול, לכן הביטוי של האדם נשמע והוא מתקשר עם הסביבה. ביטוי הדיבור הוא על פי חתימת האדם ובהתאמה לחלקים בהתפתחות החווייתית במהלך חייו.

  • דיבור בצעקות, אדם הנמצא במערכת של אש ואוויר עודפים, רצונות ומחשבות עודפות, הוא יצעק ולא ניתן יהיה לקיים עמו תקשורת ראויה.

  • דיבור בלחש, אדם המדבר בלחש או בשקט, בביטוי קולו יש את ההדחקה והחשש מלבטא עצמו.

  • דיבור איטי, אדם המדבר בצורה איטית כופה על האחר להקשיב לו, בכך יש את האגו והאלימות הסמויה, הוא מחייב את השומע להקשיב באופן איטי וכופה על השומע את ההקשבה.

למערכת הקול הנמצאת בגרון מעבר ליצירת תקשורת עם הסביבה, יש מאפיינים נוספים מהם אדם יכול ללמוד על עצמו או על אדם אחר. ביטוי הקול, הגוון והצליל המופק, מבטא את סוג החוויות אותם האדם ביקש לחוות וללמוד לאורך חייו. בשונה מצורת ההתבטאות שיכולה להשתנות במהלך החיים, ממנה ניתן ללמוד על מצבו של האדם בכל תהליך או בחוויה.

העצמת המחשבה,

נאור נאור

דרג בבקשה את המאמר