באלו מקרים נייר טואלט יכול להשפיע על הבריאות? כיצד מייצרים נייר טואלט? באיזה נייר טואלט מומלץ להשתמש?

מרבית האנשים משתמשים בכל מיני סוגים של ניירות למטרות שונות, ההסבר יעסוק בנייר טואלט. נייר הטואלט הוא טוב, למרות שעובר הלבנה וכל מיני תהליכים שהופכים אותו מנייר טבעי לפחות טבעי, הוא לא כל כך רע בהתייחסות להלבנה שנעשת מחומרים טבעיים.

האם אי פעם אנשים שאלו עצמם, כיצד ניירות טואלט או כל נייר הם בעלי צבע לבן? למעשה ניירות העשויים מעץ, צבעם אמור להיות זהה לצבע שקיות הנייר או קופסאות הקרטון בצבע חום או צהוב. התעשיות משתמשות בכלור ונגזרותיו, כגון דו תחמוצת כלור כדי להלבין את הנייר. תהליך הלבנה בכלור משחרר לסביבה רעלנים ומוביל ליצירה של כימיקלים גורמי סרטן כמו דיוקסינים ופורנים, שלמעשה נשארים גם במוצר הסופי. כל מרכיב המתחיל באותיות כלור מרמז על נוכחות של אורגנוכלורין. אורגנוכלורינים נמצאים ברוב מהמוצרים המוכרים, כגון ממיסי שומנים, חומרי הדברה, מוצרי פלסטיק ואריזות פלסטיק, חומרי חיטוי, מוצרים על בסיס נייר מולבן בכלור כטיטולים, נייר טואלט, נייר למטבח ומוצרי היגיינה לנשים.

במדינות שונות בעולם קיימים תקנים וסטאנדארטים למוצרי הנייר, אנשים שחושבים לרכוש נייר טואלט, מחפשים סוגים שאינם מולבנים או כאלה עם התוויות הבאות, TCF נקי מכלור לגמרי, נייר שמיוצר ללא נגזרי כלור או כלור. PCF מכיל תוכן ממוחזר, והוא מיוצר ללא כלור או נגזרים, אך מרכיב הסיבים המקורי כבר הולבן בעבר עם כלור. נייר מודפס או בעל גוונים לא בריא. במידה והגוף לא פגום והוא בסדר הניקוי אמנם משאיר תמיד מידה של לכלוך, לכן הדרך הטובה ביותר, להשתמש עם המכשירים שנקראים בידה, שמתיזים מים, זה הדבר הטוב ביותר.

ה-בידה נפוץ במיוחד בדרום מערב אירופה, במזרח אסיה ובדרום אמריקה, שם תפוצתו מגיעה ל- 90% מכלל משקי הבית. בחלק אחר של המדינות, ה-בידה מהווה יותר אביזר עיצוב, כחלק מהמכלול של עיצוב חדר הרחצה, השירותים והאמבט.

בסיכומו של דבר, לא הרבה משתמשים ב-בידה ומעדיפים להשתמש בנייר טואלט. עד שאותם תקנים וסטאנדרטים יגיעו גם למדינתנו, מומלץ לאותם אנשים לא להשתמש בנייר צבעוני, להעדיף נייר לבן נקי מכלור. לסיכום, ההיגיינה לא תמיד הולכת יד ביד עם הבריאות, במקרים רבים אף מנוגדת לה. האנושות מסייעת ביצירת התודעה הכוללת ובתרבות "ה-בקלות ובנוחות, ניתן להשיג את הבריאות". על נושאים אלה ואחרים מסביר הספר "נוחות מול בריאות".

נאור נאור

3/5 - (2 votes)